Kan je een accu van een mobiel van een ander merk in je mobiel plaatsen?

Van het merk Invicta heb ik een gsm gekocht. Echter, de batterij is zeer snel leeg. Nu heb ik nog een hele goede batterij van hetzelfde voltage van Nokia liggen. Ik weet dat er in het boekje altijd staat dat je de originele batterijen moet gebruiken. Maar is dit een commerciele reden of een reden uit veiligheidsoverwegingen?
Want als ik gevaar loop dan wil ik het natuurlijk niet.
Graag advies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik koop altijd andere accu's en die werken meestal beter dan het origineel!
Let er wel op dat deze geschikt is voor jou telefoon, dus dat hij erin past en o.a. het voltage overeenkomt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk kun je de andere accu niet gebruiken. De dikte en/of lengte van een accu is dikwijls een geheel met het ontwerp/vormgeving. Verder moet de voltage en amp ook gelijk zijn! Bij verkeerde voltage kan bij het opladen een foutief signaal aan de gsm worden doorgegeven, met als gevolg oververhitting of dat de gsm het geheugen van de accu niet kan lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er word vaak afgeraden baterijen van een ander merk te gebruiken. vooral nokia is daar kien op. maar als je het toch doet zou ik in een betere telefoonwinkel wat nadere toelichting vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
producenten willen natuurlijk orginele (vaak dure) accu's verkopen.
Mijn ervaring is dat een surrogaat accu net zo goed zijn werk doet en dat je er meestal ook nog eens meer garantie op krijgt.
Als de spec. van beide batt. identiek zijn zou ik het erop wagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan maar, zoals anderen al aangeven, alle specs van de batterij moeten overeenkomen. Niet alleen het voltage.

Succes.