Ja, het signaal is te achterhalen. De GSM maakt om de zoveel tijd contact met de zendmast. Dat is om te kijken van welke mast je het sterkste signaal krijgt.
Als je snode plannen hebt, kun je beter je GSM thuis laten of je hebt een gsm op pad waarvan je de SIM-kaart niet geregistreerd hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om te weten wie jou vanaf een bepaald nummer gebeld heeft, kun je terug bellen of gebruik maken van bepaalde sites. Alleen is het omgekeerd zoeken minder effectief bij 06 nummers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De simpele methode: vraag het aan degene die het mobieltje in z'n handen heeft; die weet het vast wel.

De moeilijke methode: krijg invloed bij de desbetreffende provider (of bij de politie/justitie) en maak misbruik van je positie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer het hier eens

http://www.spyderweb.nl/

www.voelspriet.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen opsporende instanties en hackers kunnen de communicatiegegevens van mobieltjes ge/misbruiken.

Dit geldt trouwens voor alle informatie die wordt opgeslagen.

Het gaat zo: in 't begin wordt er geroepen om een nieuwe dienst/service; bijv. de belachelijke km.heffing. Er wordt altijd vantevoren 'hard' beweerd dat zulke gegevens alleen daarvoor gebruikt zullen gaan worden. _Altijd_ zal blijken dat na een paar maanden tot hooguit een paar jaar, de gegevens ook elders gebruikt zullen worden (zoals door de politie en andere opsporingsinstanties). In 't begin mondjesmaat, als er veel mensen zullen protesteren. Daarna (na een soort gewenningsperiode) gaan de sluizen open, en zijn de databases gewoon vrij open voor bepaalde opsporingsinstanties. Een tijd later vinden ook bijna alle mensen 't normaal dat zulke gegevens elders gebruikt gaan worden. Zelfs veel van die mensen die er eerst faliekant tegen waren. (Gewenning.)
Zo dus ook met gsm-signalen. Eerst wordt beweerd dat ze niet door andere instanties gebruikt zullen worden. Dan blijkt dat 't toch gebeurd. Een tijd later vind iedereen 't normaal.
Maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je een geheim nummer achterhalen of een gsm telefoon achterhalen (waar men zich bevind) ?