Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijgt iemand telefoon als ik een sms verstuur naar een vast nummer?

Is dit nog steeds zo?
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/telefoon-abonnementen/gebeurt-sms-verstuurt-vast-nummer.128565

Toegevoegd na 1 minuut:
En kan de ontvanger dan zien dat het van mijn mobiele nummer komt?
Ik heb namelijk per ongeluk heel veel sms naar een vast nummer gestuurd.

Toegevoegd na 20 uur:
Bedankt voor de antwoorden. Begrijp nu ook waarom ik wel eens een sms van een onbekend nummer met !@#%%^^&^&*** of zoiets kreeg. Ik kijk nu beter uit dat het niet meer gebeurt. Is ook zonde van het geld.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
552

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De sms kan worden voorgelezen door een automatische stem. We hebben een paar keer zoiets op ons vast nummer gekregen. Ik weet niet of de zendende of ontvangende partij dit verzorgt en of alle providers het doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je iemand een sms stuurt op een vaste telefoon wordt deze persoon gebeld en wordt de sms door een spraakcomputer voorgelezen. Het mobiele nummer wordt vooraf aan het bericht gemeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ dit is correct. Maar als je een sms stuurt naar iemand die vaste telefonie van tele2 heeft, gebeurd dit niet. Dan blijft om de haveklap de telefoon over gaan, en als je op neemt hoor je niets...dit kan een dag of 5 duren ook midden in de nacht. (hebben mijn ouders gehad, nadat ik per ongeluk een sms naar hun vaste lijn had gestuurd, niet leuk...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding