Hoe zit het met het aantal MB's/GB's bij telefoon abbonementen?

Ik heb tot nu toe een onbeperkt abonnement gehad, telefoonloos geweest of had een leentoestel, dus ben hier compleet onervaren mee.

Ik hoord wel eens mensen zeggen van "Ik kan dat youtube-filmpje even niet bekijken, want heb geen mb's meer" of in die richting. Hoe zit dat precies?
Wat kost MB's? Hoeveel MB's kost wat? Geldt dit voor het aantal paginas die geopend worden of gaat dit per tijd? Etc.

Als iemand mij hier in kan voorlichten, graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Hoeveel een MB kost is afhankelijk van je provider, dat kan ik zo niet zeggen. Maar 1GB is 1024 MB.
Je verbruikt je Data elke keer als je iets moet laden op internet (Dus een keer je facebook refreshen of zoals jij al zegt een youtube filmpje bekijken).
Sommige dingen kosten heel veel (Skype, filmpjes kijken en applicaties downloaden). En sommige weer weinig ( Twitter/whatsapp/facebook refreshen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

MB=MB. Dus geen tijd, geen pagina (want je weet niet hoe groot een pagina is). Er wordt dus alleen maar gekeken naar het aantal 0en en 1en die verstuurd worden.

Je zegt dat je alleen maar met onbeperkt abbo hebt gehad. Dat is vrij bijzonder, zeker voor iemand die ook telefoonloos is geweest. Onbeperkt betekent namelijk dat je oneindig lang kan bellen zonder extra kosten.

Maar wat normaal is tegenwoordig:

xxx belminuten
yyy SMS'jes
zzz MB (databundel)

Voor een vast bedrag per maand.

Als je over x/y/z heen gaat moet je per minuut, SMS of MB extra betalen, de bedragen zijn per provider en per abbo verschillend. Voor 1 minuut, SMS of MB in het buitenland staat ook weer een apart bedrag welke niet met je bundel verrekend wordt.