Wat is de reden dat veel mensen liever niet gebeld worden door een onbekend nummer en dan ook niet opnemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Het beste antwoord

Veel mensen nemen ook niet op,omdat het een bedrijf of curator kan zijn die nog geld tegoed heeft,en de gebelde persoon niet kan betalen en ook geen zin in dat gezeur heeft.Als iemand mij iets wilt aansmeren,laat ik die persoon kletsen,maar geef zelf helemaal geen kik.Moet je eens kijken hoe snel ze ophangen.Maar dit gebeurt nog maar zelden...ik heb me ergens aangemeld zodat ze mij niet meer bellen.Weet ff de naam niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

omdat de meeste bedrijven die bellen om iets te verkopen of een enquette ook altijd met een onbekend nummer bellen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit was ook mijn antwoord+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. En als ik het mis heb en het toch iemand is die een waardevolle boodschap voor mij heeft, dan mag hij/zij altijd een voicemail achterlaten en dan bel ik terug. +1
Of lastig gevallen of ze haatten die aanbiedingen van kranten enz.
Die altijd precies onder etenstijd bellen.

Toegevoegd na 34 seconden:
Met onbekend nummer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom andere mensen dit niet doen kan ik je niet vertellen, maar voor mij komt het op het volgende neer. Bijna alle onbekende nummers zijn bedrijven en die wil ik niet spreken. Ik heb wel wat beters met mijn tijd de doen dan met hun te spreken.
Van mijn vrienden heb ik het nummer dus als zij bellen neem ik wel op.

Ook een wel zichtbaar, maar onbekend nummer neem ik niet altijd op. Als het belangrijk is spreken ze wel wat in op m'n voicemail, zo niet, dan heb ik ook niets gemist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een telefoon sowieso een indringer is. Hij kondigt nooit aan wanneer hij over gaat, dus vaak ongelegen komt. Als je dan ook nog eens een onbekend nummer ziet, dan heb je een dubbel soort afkeer, want je weet dat het vast en zeker een organisatie is die jou iets wil aansmeren om er zelf beter van te worden. Dus neem je niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet antwoorden voor anderen. Ik kan echter wel zeggen waarom ik gewoon wel opneem.

Inderdaad, meestal als het een onbekend nummer is, is er sprake van een bedrijf. Handig - als ik zelf dat bedrijf wil bellen, kost dat meestal klauwenvol geld via een 0900-nummer, dus laat hun maar voor de kosten opdraaien als ze me iets willen verkopen. Misschien is het wel die instantie die ik te pakken probeer te krijgen, die eindelijk terugbelt. Of iemand die een interessante baan in de aanbieding heeft, die als je niet opneemt verder gaat naar de volgende kandidaat - want daar zijn er tenslotte genoeg van.

Bovendien - als ik geen interesse heb, zeg ik dat gewoon direct. Misschien dat een heleboel mensen door een vals soort beleefdheid niet een gesprek durven af te kappen, waardoor ze overgaan tot de minder beleefde vorm van de beller totaal negeren, maar ik heb er geen moeite mee om gewoon tegen iemand te zeggen dat ik geen interesse heb, bedankt, en tot ziens. En als ze koppig doen, heb ik verder ook weinig problemen met simpelweg ophangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kunnen die mensen alleen zelf antwoord op geven.
Ik kan wel zeggen, dat als ik iemand bel, die ik bv. via via op het spoor ben gekomen om iets te vragen, en als deze dan niet wil opnemen, ik dat behoorlijk irritant vindt, als die iemand gewoon in het telefoonboek staat. Een voicemail kan dan nog iets goedmaken.
Ik denk dat je je al voldoende kunt afschermen voor ongewenste enquetes en callcentervragen, en voor de rest sta je open voor communicatie zolang je in het telefoonboek te vinden bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem nooit op als ik de identiteit niet kan zien, iedereen die mij belt persoonlijk weet dat en ik hoef niemand te spreken die zich niet wil legitimeren, vandaar dat ik alles afwijs daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is aanstellerij pur sang. In de tijd van de gewone telefoon kon je ook niet zien door wie je gebeld werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb alleen een mobiel.
Ik ben nog nooit gebeld door andere dan mijn familie en vrienden, omdat niemand mijn nummer heefd, buiten mijn familie en vrienden.
Ik heb een vriend die mij anoniem belt, en dan weet ik ook meteen dat hij het is.
Maar toch pak ik dan altijd op met HALLO, en niet mijn naam, want je weet het maar nooit.
Ik heb trouwens ook verschillende ringtoons, bij verschillende mensen, dus ik hoor daar al aan wie mij belt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat onbekend onbemind maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn motivatie en zoals ik zie ook merendeels van de andere mensen hier is dat het 9 van de 10 keer ongewenste bedrijven zijn die je weer een nieuwe verzekering willen aansmeren. Ik denk dan ook dat dit de conclusie is die je kan trekken met deze vraag.

Daarnaast weten degene die mijn nummer hebben dat ik voor onbekend niet opneem, dus bellen zij ook niet onbekend.

Mocht het echter zo zijn dat ik 2 of 3 keer achter elkaar gebeld word door nummer onbekend dan wil ik wel opnemen omdat dan waarschijnlijk een bekende belt met een huisnummer.

En extra motivatie was bij mijn oude werk die om de haverklap nummer onbekend belde voor de stompzinnigste dingen (of ik voor anderhalf uur nog even wou komen werken op mijn vrije dag bv.)