Als je een mobiel toestel met daarachter PREPAID VODAFONE neemt, kun je hier dan alleen een Vodafone simkaart in doen? Of wat betekent dit anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Dan kun je dat toestel dus alleen gebruiken voor een vodafoon prepaid kaart of je moet hem sim Lock vrij laten maken.
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Die zou het gewoon moeten doen is toch vodafoon.
Dat betekent dat het toestel gelocked is op Vodafone Prepaid. Er kan dan alleen een Vodafone Prepaid kaartje in. Een kaartje met een abonnement van Vodafone werkt dus ook niet.

Soms komt het wel eens voor dat een toestel dat labeltje heeft, maar dat een abonnementskaartje of zelfs van een andere provider, wèl werkt. Maar dat kun je alleen maar te weten komen door te testen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het betreffende toestel is voorzien van een Vodafone simlock. Vaak kan er dan alleen een Vodafone prepaid sim in, dus ook geen Vodafone abonnement. Maar ook geen simkaarten van andere providers.

Om het toestel te kunnen gebruiken icm een andere provider zul je het toestel dus eerst simlockvrij moeten (laten) maken.