mag een provider data gebruik rekenen als de telefoon uitstaat?

ik moet op mijn htc sensation xe eerst internet instelling aan zetten, dan kan ik pas op facebook, twitter en whatsapp enzo, nu was van de week mijn telefoon uitgegaan omdat de baterij leeg was, echter met de internet instelling nog aan, ik was op logeren bij iemand en ik had de lader vergeten, `de telefoon staat uit dus de data gebruik stopt dacht ik` nu kreeg ik toen ik me telefoon aan de lader deed, gelijk de internet instelling uit gezet , maar ik kreeg wel een bericht dat ik mijn krediet limiet had bereikt, dus dat houd in, dat ik boven mijn data abonnement van duizend mb kosten heb gemaakt terwijl de telefoon uitstond heeft de provider dus gewoon data kosten gerekend, zonder ik werkelijk gebruik van maakte, nu zit ik met een rekening van 250 euro voor data wat ik niet echt heb gebruikt.. kan ik hier iets mee doen? ik heb tele2 gebeld, maar hun blijven zeggen dat ik de insteling uit moest zetten, ik zeg tegen tele2, hoe wil je dat doen als de accu van de telefoon leeg is.. daarop zeggen hun dat ik me instelling uit moest doen... kan ik dit op een andere manier regelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Data wordt alleen gerekend als je het ook daadwerkelijk gebruikt. Dus als het uitstaat verbruik je niks...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er word alleen data gerekend die ook daadwerkelijk verbruikt is. Wel ronden ze dit per dag af. Als een telefoon uit staat, dus de batterij leeg, kan een telefoon onmogelijk data verbruiken. Dus jouw verbruik kan onmogelijk komen van het moment dat jouw telefoon uit stond.
Er kunnen dus maar twee mogelijkheden zich voorgedaan hebben:
1. Je hebt ervoor of erna veel data verbruikt.
2. Jouw telefoon was feitelijk niet echt uit en heeft toen veel data verbruikt.

Waarschijnlijk heb je een datamanager op je telefoon zitten. Kijk daar eens in. Dan kun je zien op welk tijdstip en door welk programma veel data is verbruikt. Misschien kun je Tele2 vragen om een afdruk van het verbruik naar jou te sturen.

Maar het is dus ONMOGELIJK dat jouw toestel met een lege accu data verbruikt. Dus is er toch iets anders aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb de app van de provider die geeft aan hoeveel ik gebruik, zowel bel/sms als data, voordat de telefoon uitstond had ik nog geen 200 mb van 1000 mb date gebruikt ... zou het anders aan het toestel kunnen liggen? ik heb toch de rekening van 250 euro, na dat ik het toestel weer aan zette, was 2 dagen later de maand afgelopen, in die 2 dagen als ik op internet wou, of bellen, zeiden ze dat het niet mogelijk was, dus ik was 2 dagen na dat de telefoon enkele dagen leeg was al op het limiet, toch raar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is je telefoon hoogstwaarschijnlijk niet leeg geweest maar heeft ie "gehangen" in een app die heel veel data heeft verstuurd. Tot dat de accu wel leeg was. Daar is helaas niks aan te doen. Had je even de accu eruit getrokken was er niks gebeurd. Maar goed. Ik zou toch proberen te achterhalen welke app je dat nou geflikt heeft.