Is de samsung galaxy ace van HI simlockvrij?

Ik wil een samsung galaxy ace bij hi kopen, maar is deze simlockvrij? Als dat niet zo is, kan ik wel mijn simyo simkaart (aangesloten bij KPN) in een mobiel met simlock van hi doen? Hi is ook aangesloten bij KPN, dus het lijkt mij dat dat in principe sowieso moet kunnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Als je gewoon betaalt voor je samsung zonder abonnement is die simlockvrij. Als je er een abonnement bij krijgt is die dus niet simlockvrij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heeft mijn toestel een simlock?

Veel prepaid toestellen hebben een simlock en ook bij toestellen die gekocht zijn in combinatie met een abonnement kan het voorkomen. Deze informatie is te vinden in de papieren die u bij de aanschaf heeft gekregen.

U kunt ook zelf kijken of uw toestel een simlock bevat: plaats een simkaart van een ander netwerk in uw toestel.

- Wanneer u kunt bellen bevat het toestel geen simlock.
- Krijgt u de melding ‘plaats juiste simkaart’, ‘Insert correct simcard’, ‘voor subsidy code in’, ‘voer NCK-code in’, ‘voer SPCK-code in’, ‘geef simlock’ of iets dergelijks dan bevat uw toestel een simlock.

Wanneer u de melding ‘plaats simkaart’ krijgt, dan heeft u de simkaart niet correct in het toestel geplaatst.

In sommige vallen kan het zijn dat u gevraagd wordt om een toestelcode in te voeren. Dit is dus niet de simlock, maar de code van het toestel. Deze code kan de eigenaar van het toestel zelf instellen om het toestel te beveiligen op onrechtmatig gebruik. U kunt dit zien als een soort PINcode van het toestel.

Hoe kan ik weten of mijn gsm-toestel een simlock heeft?

Wanneer een telefoon gelockt is, moet dit aangegeven worden bij de verkoop, bijvoorbeeld op de verpakking. U kunt het zelf eenvoudig testen door een simkaart van een andere provider in uw mobiele telefoon te plaatsen. Dit kan zonder problemen; het is niet schadelijk voor het toestel of de simkaart. Wanneer uw mobieltje met de andere simkaart niet werkt, weet u dat uw toestel een simlock heeft!

http://www.bellen.com/faq/mobiel/simlock.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet je hem niet prepaid kopen maar het moet dus op de verpakking staan. Bel anders de telefoonwinkel nu nog even, dan weet je het zeker.