Mijn samsung galaxy s2 is in het water gevallen wat moet ik doen?

Ik was vandaag dus in Walibi Holland.
Samen met wat vrienden in de boomstammetjes gestapt.
Normaal altijd heel zuinig op mijn mobieltjes. Maar ik dus instappen
Glipt ineens mijn Samsung Galaxy S2 uit mijn zak zo het water in.
Ik snel pakken en de batterij eruit gehaald.
Naar de wc gegaan en gedroogd.
Wat moet ik nu doen? durf hem niet aan te zetten.
Geen rijst ofzo bij de hand.
Heb hem nu op mijn bed liggen met wat wc papier op de plek waar de batterij hoort te zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten rusten in koude rijst voor ongv 6-7 uur daarna eruit halen, GOED droogmaken. En dan doet ie het weer

Het beste antwoord

Laat hem maar goed drogen! Verder niets aan doen! Je hebt er goed aan gedaan om onmiddellijk de batterij eruit te nemen.

Check even of er geen water achter het display glas is terecht gekomen. Als dat het geval is dan moet je de drogingstijd zolang nemen als nodig.

Liefst niet op de verwarming leggen maar zo open mogelijk op een goed geventileerde plek. Daarmee voorkom je dat de verdamping van het water te snel gaat en daardoor vervuilingen op de prints achterlaat.

Als alles normaal gaat dan kun je de batterij morgen er gewoon weer veilig in terug zetten en het toestel aanzetten. Hou daarbij goed in de gaten hoe het toestel opstart.

Gaat alles normaal dan kun je het toestel aangeschakeld laten maar houd een aantal uren nog wel de batterijtemperatuur in de gaten.
Blijft deze ook normaal dan is alles weer OKE.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom ik erachter of er water achter het display zit.
Er schiet me nog even wat te binnen, toen ik hem uit het water haalde werdt het beeld helemaal groen,rood en ging het stotteren. vandaar dus uit schik de batterij eruit gehaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het beeldscherm allerlei kleuren gaf is begrijpelijk. Allerlei elektrische processen liepen door dat water compleet niet meer zoals zou moeten.
Door met je vinger licht op het glas te drukken kun je zien of er water achter zit.
Als de telefoon niet te lang in het water heeft gelegen dan is er een goede kans dat dat meevalt en is er een goede kans dat ie het overleeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
x

Andere antwoorden (2)

Ik heb een keer water geknoeid over mijn nintendo.
De batterij eruit halen was een goed idee.
Ik zou aan geen knopjes komen en op de verwarming leggen zoals hier boven mij ook al zei. Echter zou ik ipv morgen nog even 2 of 3 dagen wachten voor de zekerheid. Heb zelf een week laten drogen en daarna deed hij het gewoon. De batterij zou ik mee uitkijken de mobiel zelf kan wel tegen wat water maar de batterij is heel gevoelig ik heb ergens gelezen dat er een bepaalde streep op de batterij zit. Als deze beschadigd is, niet meer gebruiken (ik zou voor de zekerheid een nieuwe batterij kopen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb zelf een iphone 5 clone gekocht op www.lagebudgetkoopjes.nl en toen ook laten vallen maar je kan het zo herstellen, laat de gsm even op, en dan uitzetten en weer aanzetten