Mijn telefoon verbindt niet met de wifi, wat moet ik doen?

Ik heb een samsung galaxy ace, en mijn telefoon verbindt alleen met de wifi bij mij thuis. Maar verder op school en andere plekken veerbindt hij het niet. Dan staat er VERBINDING MAKEN... VERIFIEREN... VERBINDING VERBROKEN. en opnieuw starten werkt niet, en ook niet het vergeten van die wifi en daarna weer het wachtwoord erin te tikken, Wie kan mij helpen? :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doen andete toestellen van dit typr het wel? Het kan zijn dat de wifi beveiligin methode, te nieuw is.

Het beste antwoord

Als je Galaxy thuis wel verbinding maakt met WiFi dan is je toestel 100% in orde.
Ook thuis maak je gebruik van een beveiligde WiFi verbinding (mag ik hopen).
Maar omdat je de code van thuis al eens goed hebt ingevoerd in je toestel, maakt deze in het vervolg dan automatisch de verbinding zodra deze binnen het bereik van je thuis router komt.

Om een beveiligde WiFi verbinding op te zetten is het dus noodzakelijk dat je het juiste wachtwoord van die verbinding kent.

Wachtwoorden kunnen hoofdletter gevoelig zijn dus als de beveiliging bestaat uit 13 karakters die cijfers, letters en hoofdletters bevatten dan moet de ingevoerde reeks exact hetzelfde zijn. Klopt er iets niet in die reeks dan wordt de verbinding niet opgezet ( je krijgt na verificatie geen toegang) en verbreekt het toestel de pogingen tot inloggen.

Bijv: de router op je school heeft als inlogcode: X36q799fGO23b en jij toetst in x36q799fgo23b dan is het jammer maar helaas...
Ook als de letter 'o' in zo'n reeks voorkomt en deze als het cijfer 0 wordt ingevoerd of omgekeerd dan gaat het niet lukken...

Dus nog maar eens goed nagaan of de code die je van school hebt klopt!

NB. Alleen bij open onbeveiligde WiFi netten wordt niet om een inlogcode/wachtwoord gevraagd en zal het toestel bij die open netten zonder poespas inloggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan het best gewoon naar een telefoon maker gaan voor advies omdat een telefoon normaal wel verbinding maakt met wifi. Misschien typ je het wachtwoord gewoon verkeerd, gebeurt mij ook altijd. :) ik hoop dat je hiermee genoeg info hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste gast1145113, haha nee ik typ het wachtwoord altijd goed in, maar naar een telefoonmaker gaan zal vast niet veel helpen. Maar bedankt voor de tip, zal het overwegen
Misschien kun je de beveiligingsmethode bij het verbinden aanpassen. De router waar je mee verbind op school kan een andere beveiliging hebben dan thuis.