welk land begint met het telefoonnummer +164?

ik werd gebeld het nummer begint met +164 gevolgt door 8 cijfers.
wie weet welk land dit is??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
6.5K

Antwoorden (3)

Dit zijn de Turks- en Caicoseilanden, Nieuw-Zeeland is +64.
In bijgevoegde link kan u zoeken op oa. landnummers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+164 is het land nummer en 7 of 9 of x is het regio nummer.
gvrox
11 jaar geleden
Uit het feit dat +1 649 de code is voor Turks- en Caicoseilanden zou je toch tot de conclusie moeten komen dat je antwoord niet klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jullie snappen het nog altijd niet. Als op het scherm van uw telefoon, zowel in BE als in NL, + 164.... komt wil dit zeggen dat de + voor de cijfers 00 staan om naar het buitenland te bellen en bijgevolg 16 of 164 het landnummer is. Aangezien 0016 niet voorkomt als landnummer kan het enkel 00164...... zijn: Land Landnummer Plaatselijke tijd
1. Turks- en Caicoseilanden 001 649 +1 649 8:07
2. Montserrat 001 664 +1 664 9:07
3. Marianen 001 670 +1 670 23:07
4. Guam 001 671 +1 671 23:07
5. Amerikaans-Samoa 001 684 +1 684 2:07. Dus in gegeven geval kan het enkel nr 1 zijn.
gvrox
11 jaar geleden
Nee Roger, jij snapt het niet, hoe kan een nummer dat met +1647 (let op die zeven!) begint in de Turks&Caicos zijn als het daar met +1649 begint ?
gvrox
11 jaar geleden
Ik had zelf ooit een telefoonnummer +1646230xxxx , waar is dat volgens jou ? Het was een vaste lijn, geen mobiel. Over het antwoord op de vraag, lees ook eens http://countrycode.org/canada en http://en.wikipedia.org/wiki/Area_codes_416_and_647 en http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_North_American_Numbering_Plan_area_codes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ddaa, ik stel voor dat u het VOLLEDIGE nummer invoert in de link die ik in mijn antwoord gegeven heb,
Laat eens weten welk land er opgegeven is.
Met dank want zo komen we er niet uit.
gvrox
11 jaar geleden
Tuurlijk wel, we zijn er al uit hoor, het is een nummer uit Canada. +1 647 831 8343 is bijvoorbeeld het nummer van een bedrijf uit Toronto. Heb je de links die ik gaf al gelezen, Roger ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dan is het landnummer 1 en niet 164, vandaar.
Het is dan wel verwarrend.
Daarom is het wel belangrijk het volledige nummer in te voeren op die zoekmachine maar ik begrijp dat u dit hier niet kan meegeven.
Het belangrijkste is dat u de oplossing heeft.
gvrox
11 jaar geleden
Dat probeerde ik al duidelijk te maken, +1 is voor Noord Amerika, dus voornamelijk VS en Canada, plus nog wat kleine landen in de Caribische zee. Een echte (unieke) landcode is +1 dus niet.
+1 647 is voor Toronto, Canada. Bij +1 kun je niet precies spreken van een landencode, +1 is voor USA en Canada en voor een stel Caribische eilanden. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_North_American_Numbering_Plan_area_codes

Toegevoegd na 3 uur:
De +1 647 haal ik uit de reactie van de vraagsteller op het antwoord van depauwroger , zonder deze toevoeging was de vraag niet te beantwoorden aangezien je na +1 drie cijfers nodigt hebt om te weten waar het is.
11 jaar geleden
Deze vraag is ongeveer 8 maanden geleden hier ook als een gesteld.
De vraag was toen: "Wat is een telefoonnummer dat begint met 0016".

De + voor het nummer betekend niets ander dan het internationale toegangsnummer, dit is in vrijwel alle landen (waaronder Nederland) 00.

Dit is een (mobiel) Canadees nummer, hierachter horen trouwens nog twee cijfers voor de volledige area code, waarschijnlijk heeft dit te maken met phishing.

Vooral dus niet terugbellen!

Verder is het wat lastig om het landnummer snel te herkennen. Er zijn landnummers met één cijfer (bijvoorbeeld "1" voor ondermeer USA en Canada), landnummers met twee cijfers (bijvoorbeeld India "91" ) en landnummers met drie cijfers (bijvoorbeeld Hong Kong "852".

Een lijst met landnummers is te vinden op:

http://countrycode.org/