Op Belsimpel.nl kan ik de Nokia Lumia 900 kopen voor 302 Euro terwijl Nokia.com voor 400 euro verkoopt. Is Belsimpel betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Heb op hun site gekeken. Het is een onderdeel van Mobiel Werkt BV. " MobielWerkt is het moederbedrijf van de webwinkels Belsimpel.nl & Metjelaptoponline.nl. MobielWerkt B.V. levert mobiele telecomdiensten voor een selecte groep klanten in de noordelijke regio. In de toekomst zal op MobielWerkt.nl een zakelijke telecom webwinkel gelanceerd worden gericht op het MKB. "

Als ik kijk naar de partijen met wie ze zaken doen, ziet het er betrouwbaar uit.

Wat ik mis op hun site, is het logo van 'Thuiswinkel waarborg'. Hoeft op zich niets te betekenen maar het geeft wel meer zekerheid. (Zie http://www.thuiswinkel.org/leden-thuiswinkel-waarborg) Overigens zie ik hetzelfde toestel op www.pdashop.nl staan (wel Thuiswinkel Waarborg) voor euro 349.-. Meer dan bij Belsimpel maar nog steeds veel minder dan de euro 400.- die je noemt.

Ik denk dat dit soort bedrijven deze populaire toestellen in bulkhoeveelheden inkoopt.
Computoon
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Wat ik zou doen, is via Google de woorden 'Belsimpel' en 'beoordelingen' of 'ervaringen' intypen en dan zelf een oordeel vellen over hetgeen je dan te lezen krijgt. Daarbij altijd bedenken dat mensen met negatieve ervaringen ze nog wel eens willen aandikken terwijl mensen met positieve ervaringen minder laten horen (want geen nieuws = goed nieuws). Bedenk ook, dat er nog verzendkosten bovenop de prijs van het toestel komen maar dat heb je bij veel andere webshops ook. Ze bestaan pas enkele jaren (sinds 2007) maar ze timmeren wel flink aan de weg. Volgens een melding op hun site zijn ze in 2009 "uitgeroepen tot e-tailer van het jaar" en in 2011 nogmaals. (Ik weet niet door welke organisatie overigens dus ik weet ook niet wat dat 'uitroepen' waard is.) En in 2012 kregen ze de "Nominatie Graham Telecom Award: Beste Telecom E-tailer" (maar een nomitatie is nog geen prijs).
Wat beslist positief lijkt:
"Belsimpel.nl maakt het als eerste telecomwebwinkel in Nederland mogelijk om tot 31 dagen na aankoop gratis producten te retourneren." Een minpunt (voor mij althans) is dat een organisatie die tot deze proporties is uitgegroeid nog niet het 'Thuiswinkelwaarborg'-logo op zijn site heeft staan, in tegenstelling tot een aantal andere webshops. Ik heb het althans niet kunnen vinden, jij misschien wel. Als ik zou moeten kiezen tussen een webshop met dat waarborg en een zonder, koos ik voor de webshop 'mét'.