Ik wil een los toestel kopen van tele2. Als ik die simlock vrij maak lukt het dan om een vodafone simkaartje erin te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Als je een los toestel koopt bij Tele2, zal deze een simlock bevatten. Na een jaar kun je deze altijd kostenloos simlock vrij laten maken bij de provider zelf. Wil je voortijdig het toestel simlock vrij laten maken, dan kun je of dit doen via Tele2, waarbij je een "vergoeding" betaald (geen idee van welke hoogte) of door naar een GSM zaak te gaan die toestellen simlock vrij maakt. Nadat een toestel simlock vrij is, kan elke willekeurige andere provider in je telefoon.

Maar als je het gewoon makkelijk wil doen; dan koop je op voorhand al een telefoon die simlock vrij is, waardoor je sowieso al keuzevrijheid hebt in welke provider je in je telefoon stopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, lukt omdat dit softwarematig is. Het moet echter wel goed gebeuren, dus ga niet naar een kennis maar naar een GSM-winkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je telefoon simlock vrij is kun je elke simkaart er in doen. Je simkaart kun je het best bij een winkel van bijvoorbeeld kpn of vodafone simlock vrij laten maken.