Waarom soms anders? (Zie uitleg.)

Meestal als ik een sms stuur kan ik van 1000 afgeteld tot met de 840 typen. Bij de 839 worden het twee sms'jes. Maar soms worden dit pas twee sms'jes bij de 838. Dus kan ik opeens één karakter meer typen. Ik kon zonet zelfs tot met de 837 typen het werd pas een tweede sms bij de 836. Dat had ik nog nooit gehad.. Hoe komt dit?
Niet dat het me voor de rest wat uitmaak... Maar 'k vind een beetje vreemd. :-P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Er zijn letters die meerdere tekens hebben, zoals je een carriage return geeft dan zijn dat twee karakters, dus het verschilt per sms wat je erin zet aan karakters... een é is twee karakters... enz enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een aantal toestellen kun je bij berichtinstellingen kiezen voor gsm-alfabet, unicode of auto.
Zet hem op auto of op gsm-alfabet.
AWM
14 jaar geleden
Sommige karakters (of tekens/letters) nemen meer ruimte in beslag, hierdoor kan het soms gebeuren dat als je 1 teken intoetst ,dit wordt "gerekend"als twee tekens.
Voorbeelden hiervan zijn é of sommige hoofdletters, smileys worden ook vaak als meerdere tekens geteld, en kosten dus ook weer meer ruimte.
Altijd opletten dus, want voor je t weer verstuur je per ongeluk twee sms-jes, en vliegt je nota onnodig de pan uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een goed en duidelijke uitleg. Maar,, zoals ik bij Xinix schreef: "Maar dat verklaard nog niet -bedenk ik me opeens- waarom soms het tweede sms’je bij 839 en soms bij 837 begint. Wel waarom die sneller aftelt."