stel ik bel vanuit nederland met mijn mobiel naar een pool met een pools abonnement terwijl die pool in nederland is welk tarief betaal ik dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Het beste antwoord

Jij betaalt net alsof je naar Polen belt. De pool belt voor dit ontvangen gesprek tegen het tarief van
In het buitenland gebeld worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sinds het mobiele telefoon verkeer is het niet bij voorbaat duidelijk waar de beller zich bevind. Die kan dus ook in het buitenland zijn. Dat brengt de vraag naar voren: "wie betaald wat ?"

Jij als beller kan aan het nummer zien met welk land je belt. Jij als beller bent dus verantwoordelijk voor dat deel van de kosten. De ontvanger maakt de keuze om te antwoorden. Hij zal weten of hij in het buitenland is of niet. Hij is dus verantwoordelijk voor de kosten vanaf de grens van het land waar zijn abonnement vandaan komt.

In het geval jullie beiden in het buitenland zijn loopt de verbinding (kosten-technisch !!) gewoon naar het land van het nummer en vandaar door naar het land van de ontvanger. Dat jullie beiden in hetzelfde land zijn doet er dus niet toe.

In jouw geval betaal jij dus de kosten van de lijn naar Polen en de betreffende Pool betaald de kosten van Polen terug naar Nederland.