Is onbeperkt internet echt onbeperkt?

Want ik had een keer gelezen dat er wel een limiet aan zat maar dat die heel hoog was zodat het lijkt alsof het onbeperkt is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik zat net op een site naar iPhone 5 abonnementen te kijken en bij t-mobile stond bij internet nog onbeperkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn 2 soorten onbeperkt. 1 Zonder beperkingen en 2. Zoveel als je wil. Providers maken daar handig gebruik van.

Antwoorden (4)

Nee, is niet onbeperkt en dit woord mag men ook niet meer gebruiken. Dus een nieuw abo met 'onbeperkt internet" kan je niet meer krijgen. Het ging uit van FUP (Fair Use Policy), oftewel "bij normaal gebruik", maar als je een paar keer door het plafond ging, kreeg je alsnog een vette rekening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
T-Mobile is hier ook mee bezig maar de PVV zet zich in tegen deze misleiding.
Vroeger kon je bij vrijwel alle providers 'onbeperkt' internet krijgen, maar dat was eigenlijk niet onbeperkt, alleen een zeer hoog plafond. De term onbeperkt mag daarom nu niet meer op die manier gebruikt worden. T-mobile gebruikt nog steeds de term, maar bij hun is het internet dan ook daadwerkelijk onbeperkt, alleen wordt de snelheid van het internet op gegeven moment verlaagd als je over je plafond gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ verlaging snelheid
Nee echt onbeperkt is het meestal nooit.
Bij extreem gebruik (bijv. meer dan 3x het gemiddelde gebruik van alle klanten) krijg je meestal eerst een waarschuwing. Als je daarna nog extreem blijft gebruiken mogen ze je afsluiten en het abonnement beeindigen.
Dit moet dan wel in de algemene voorwaarden staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige providers leveren wel degelijk onbeperkt internet (bv T-Mobile, Youfone), maar als je boven een bepaald aantal GB komt (meestal rond de 2 GB), dan wordt je snelheid afgeknepen naar 32 of 64 kbps. Met zulke snelheden kun je wel emailen of whatsappen, maar de rest kun je vergeten, daarvoor is het echt veel te langzaam (zie url in bronnen).