Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb onlangs een nieuwe telefoon gekocht met een prepaid kaart. Op deze telefoon gebruik ik whatsapp. Betaal ik dan voor het gebruik van 3G?

Dus Whatsapp is voor mij gratis, maar heb ik buiten de deur wel 3G nodig. Gaat dat van mijn beltegoed af of is dat geheel gratis?
Met vriendelijke groet,
Mw E. Koning

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je verbinding heb met wifi dan niet maar zodra je buiten bent dan gebruik je wel 3G
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat kost geld (bel- of internettegoed)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er van af of je ook een internet abonnement hebt.
Zo ja, dan verlies je geen beltegoed. Dan gaat het van je data abonnement af.
Heb je een data abonnement van 500 MB, dan kan je heel wat WhatsAppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry eroverheen gelezen dat je PrePaid gebruikt. Dan ben je wel beltegoed kwijt. Niet bijster veel, maar toch.
Dat kost je (behoorlijk veel waarschijnlijk) beltegoed. Ik zou niet teveel 3G gebruiken als ik jou was, want dat kost je behoorlijk wat beltegoed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet als je ook een data abonnement hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry eroverheen gelezen dat je PrePaid gebruikt. Dan ben je wel beltegoed kwijt. Niet bijster veel, maar toch.
Whatsapp werkt via een dataverbinding en dat kost je beltegoed. Je betaalt per MB en het voordeel is dat Whatsapp nauwelijks dataverbruik oplevert.

Ik zit nu bijna een jaar mobiel op internet en ik heb even voor je nagekeken: Ik heb in die tijd 19,1 MB dataverbruik met Whatsapp gehad.

Het nadeel: Internet op een prepaid is duur, KPN Telecom bijvoorbeeld rekent 2 euro per MB. Bij mijn abonnement met internetbundel betaal ik slechts € 0,03 per MB: Ik ben van KPN overgegaan naar Sim Only van Hollands Nieuwe, een prijsvechter die het netwerk van Vodafone gebruikt. Misschien is dat ook wat voor jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je buiten de deur gaat kan je beter een databundel nemen. Heb je dit niet dan kan het behoorlijk oplopen. Bij diverse providers heb je al internet voor 10 euro per maand. Voorwaarden moet je bij ze opzoeken. Whatsapp is ''gratis'' als je of een bundel of abonement hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding