Even heel simpel:
Je sms'je wordt 'omgezet' in golven. Die worden verstuurd via de satelliet en zendmasten. Die golven gaan met de snelheid van het licht (of bijna zo snel). De telefoon van de ander 'vertaalt' die golven naar de tekst die je geschreven hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Net als een radiozender. Van je telefoon naar een GSM-mast. En dan duikt ie weer even onder in ondergrondse telefoonkabels. Als degene die SMS't ver weg zit kan het zomaar via een satelliet gaan.
AWM
14 jaar geleden
Dat gaat via radiogolven en over satellieten (naar de andere kant van de wereld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Het blijft toch nog heel abstract voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch is het heel exact: Lees dit maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/GSM_%28communicatie%29
Cryofiel
14 jaar geleden
Radiogolven en satellieten klopt, maar voor het grootste deel van de afstand gaat het gewoon via de normale communicatienetwerken - via ondergrondse kabels dus.