Wat is het verschil tussen een i phone en een smartphone?

Of is het alleen de naam die verschilt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
4.1K

Het beste antwoord

Een iPhone is een soort smartphone, maar niet alle smartphones zijn iPhones. iPhone is een product van een bepaald merk, smartphones zijn de algemene benaming.

Net zoals dat BMW een auto is, maar niet alle auto's BMW's zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een smartphone is de algemene naam. Een iPhone is een smartphone van het merk Apple.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De iphone IS een smartphone van het merk Apple. Zo zijn er vele merken die smartphones maken, Samsung maakt bijvoorbeeld de populaire Galaxy S, Sony de Xperia, maar ook LG, HTC en Nokia maken smartphones. De reden dat er veel over Iphones gesproken wordt is omdat Apple vaak de pioneer is op het gebied van nieuwe technologie, zo ook met de Ipad en zo doende maken ze erg populaire producten en zetten vaak de standaard voor andere merken. Apple heeft momenteel echter enorme concurentie van Samsung.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna goed. Apple is niet de pionier, nooit geweest ook. Apple heeft alleen de beste marketingstrategie om hun producten zo aan te prijzen dat mensen denken dat ze het nodig hebben. Een PC bestond voor de Mac, smartphones bestonden voor de iPhones en tablets bestonden voor de iPads. Apple heeft er alleen wat hips en modieus (hype) van gemaakt. Overigens concurreert Google enorm heftig met Apple. De meeste Samsung telefoons draaien op Googles Android evenals de tablets. Samen met alle overige merken, HTC, LG, SE en nog meer, helpt Samsung aan de kant van Google. Samsung is dus niet de directe concurrent van Apple.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in, Apple is inderdaad enorm goed in het verkopen van hun producten. Ze zijn meestal niet de eerste met een nieuw product maar komen wel met apparaten aanzetten die op het moment van introductie wel degelijk de standaard zetten voor de markt (maar dat wordt meestal vrij snel achterhaald door de concurrentie). Daarnaast creeeren ze inderdaad nog een enorme hype en zorgen ze dat hun producten er mooi uitzien. Android is momenteel sowieso al marktleider. Maar qua toestel verkoop is de Galaxy SIII de grootste concurrent van de Iphone en ik denk dat het toestel voor meer mensen doorslaggevend is dan het bestuuringssysteem. Want zowel Ios als Android werken prima. Kan me echter wel voorstellen dat je een telefoon niet zou kopen omdat hij op Bada draait :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch is en blijft het jammer dat Apple altijd alle eer krijgt voor pionierswerk, ook een tablet was al 10 jaar voor de iPad er was uitgevonden (Het was MS die probeerde het ding aan de man te krijgen, met XP en daarvoor waren er vast al anderen). De eer die Apple verdient is de beste marketeer te zijn, degelijke hard en software gelikt design en dan klanten gek maken. Apple was alleen pionier in de tijd dat computers onbetaalbaar waren, zij hebben toen een betaalbaar massaproduct gemaakt (Apple II).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens, ze zijn inderdaad meer pioneer in het 'betaalbaar' (zonder het logo zou het nog goedkoper kunnen) en verkoopbaar maken van producten. Van mij krijgen ze ook zeker niet alle credits maar ik neem wel mn petje af voor de manier waarop ze zichzelf in de markt zetten. Vraag me wel af waar die min nou weer vandaan komt.. Los van wat kleine puntjes van discussie lijkt mijn antwoord me niet fout...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We wijken inmiddels ook behoorlijk af van de initiele vraag van de vraagsteller overigens :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
apple heeft geen concurrentie van samsung maar samsung heeft concurrentie van apple :P , de meeste mensen die ooit een iphone hebben gehad willen het liefst weer een iphone en geen andere smartphone meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben een liefhebber! :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Musters Daarom bezit Samsung het grootste smartphone marktaandeel zeker, omdat ze concurrentie hebben van Apple?
iPhone is een smartphone van het merk apple
hij steekt wel boven de andere smartphones uit doordat hij een hele gemakkelijke interface heeft en niet te groot is maar ook niet te klein.
een smartphone is een mobile telefoon waarmee je meer dingen kan doen dan alleen bellen en sms'en.
een smartphone bestaat er in verschillende maten en soorten
een iphone start pas hij boven de 600 als je de nieuwste wilt.