Ik las dat een twee-jarig contract na een jaar eerder opgezegd kan worden. Hoe zit dit?

Ik heb hele slechte ervaringen met de provider waar ik bij zit en ik las dat het wettelijk mogelijk is om een twee-jarig contract na een jaar toch voortijdig op te zeggen. Dit wil ik nu dus ook doen.

Ik ben hier verder nog niet heel handig in, dus ik vroeg me af of iemand een paar tips voor mij heeft en welke mensen hiervoor te benaderen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik denk dat je het over de Wet van Dam hebt over opzeggingen maar die gelden alleen NADAT de eerste verlenging is geweest:

"Internet- of telefonie
Contracten voor toegang tot internet of (mobiele en vaste) telefonie zijn ook na de eerste verlenging per maand opzegbaar. Dit was al langer zo: de Telecommunicatiewet bevatte al een paar jaar een dergelijke regeling. De Wet Van Dam verandert hier niets aan. "

Je hebt een contract gesloten voor 2 jaar dus je komt daar middels die wet niet onderuit. Misschien kun je het afkopen met een boete of iets dergelijks maar dat moet je even in je contractvoorwaarden opzoeken. Ik weet niet waar je je abonnement hebt afgesloten.

Overigens: als het echt heel slecht is zou je het daar nog op kunnen gooien maar hoe slecht kan een verbinding of iets dergelijks zijn in nederland?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit houdt vaak in dat je je abonnement 'afkoopt'. Of te wel, je betaald het hele jaar, alleen je gebruikt het niet.