Waarom zet de Samsung Galaxy GT-S530 geïnstalleerde apps soms op de sd-kaart en soms op de telefoon?

Op deze manier zit het geheugen van mijn telefoon snel vol terwijl ik genoeg plaats op de sd-kaart heb. Het probleem is dat ik de apps van de telefoon niet kan overzetten naar de sd-kaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je telefoon probeert altijd de apps op de SD-kaart te installeren om het geheugen van je telefoon te besparen, maar sommige apps zijn ontworpen om uitsluitend te draaien op het geheugen van de telefoon.

Zo heb je b.v. Google-maps, telebankieren van de ING, en vele andere apps, die geïnstalleerd worden op de "harde schijf", en niet eens te installatie naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden.

Vóór de installatie kan je bij de eigenschappen van een app of deze geschikt is om op een SD-kaart te draaien.

Toegevoegd na 55 seconden:
Sorry woordje weggevallen:
Vóór de installatie kan je bij de eigenschappen van een app ZIEN of deze geschikt is om op een SD-kaart te draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, je hebt veel apps die op de SD kunnen draaien!
Het is inderdaad jammer dat veel van de standaard, meegeleverde apps die je niets eens kan verwijderen (behalve met een reboot) veel geheugen in beslag nemen.
Als je toch een app nodig hebt voor een bepaald doel, kan je vaak zoeken naar een alternatief die wél op de SD kan. Ik heb zelf een HTC Wildfire S met slechts 150 MB intern geheugen, en die raakt razendsnel vol. In mijn geval is het zo erg dat ik het systeem niet meer kan actualiseren. Eigenlijk onbegrijpelijk, maar ja, zo is het eenmaal...