Ik Heb een samsung galaxy Ace gekocht. Ik heb mijn oude simkaart erin gedaan. Nu kost Het internetten via wifi geld. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je schrijft in onzin. Voor Wifigebruik op je mobiel betaal je geen geld (althans niet meer dan dat je sowieso al betaald vanwege het abbo bij Ziggo/UPC/ADSLprovider). Je wifiverbinding zal gewoonweg niet werken zodat je 3G betaalt terwijl je geen internetabbo op je oude simkaart zal hebben, dan betaal je per MB.

Antwoorden (6)

Ik zou contact opnemen met je provider. Je zou voor wifi geen geld hoeven te betalen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook kan het zijn dat je data roaming aan staat, duik even in je instellingen. Je moet voor wifi natuurlijk wel geld betalen betalen aan je internet provier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry, daar moet 1 keer betalen staan en provier is provider
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De provider heeft hier niks mee te maken(welke bedoel je eigenlijk 3G provider/internet provider). Vrager maakt gewoonweg geen gebruik van WIFI.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had de vraag daarom al aangepast, maar je hebt gelijk dat had ik beter weg kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Je moet voor wifi natuurlijk wel geld betalen betalen aan je internet provier." Nee, je betaalt gewoon een maandelijks bedrag aan je internet provider, je betaalt niet extra voor Wi-Fi-gebruik. Een provider ziet niet of jij bedraad of via Wi-Fi contact legt met je router/modem. Dat bedoel je waarschijnlijk ook, maar het lijkt nu net of je zegt dat het logisch is dat de vrager voor Wi-Fi moet betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inprincipe moet je ook voor wifi betalen, niet extra, maar wel gewoon je maandelijkse bedrag. Daar valt wifi ook onder.
Volgens mij zit er in android geen knopje om je mobiele data uit te zetten, dan moet je een app downloaden doe zorgt dat je mobiele data stopt. En geen YouTube kijken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan best youtube kijken, als je je mobiele data stopt. Wat ook in android kan. In Ieder Geval op mijn android mobiel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan bij Android wel je mobiele data uitzetten. instellingen>netwerkem>mobiele netwerken>data pakketen (vinkje uit)
Wat je moet doen is: kijken of je telefoon wel echt via Wi-Fi contact legt met het internet i.p.v. 3G. Als je via Wi-Fi verbindt kom je nooit tot EXTRA kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is dan kost WIFI geen geld tenzij je tegelijkertijd jouw internetinstelling aan hebt staan en het WIFIpunt voor jou op dat moment niet bereikbaar is doordat er een onbekend wachtwoord op zit. Zet in de internetinstelling alle opties zoals 2G of 3G uit en de andere opties. Dan kan het ook niets kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige smartphones geven automatisch prioriteit aan UTMS/3G verbindingen boven Wifi als beide opties zijn ingeschakeld.
Wat je moet doen is de pakketdata en roaming functie uitschakelen.
Dat doe je door naar instellingen te gaan en dan mobiele verbindingen te kiezen: daar vink je beide opties (pakketdata en roaming) uit. De Wifi verbinding blijft dan over en die kost geen geld als je daarmee internet'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Sommige smartphones geven automatisch prioriteit aan UTMS/3G verbindingen boven Wifi als beide opties zijn ingeschakeld. " Zou je een telefoon* kunnen noemen die dat doet? Dat zou echt absurd zijn. *Eigenlijk OS, alle Android bestuurde telefoons werken hetzelfde op dit gebied Wi-Fi>3G.
doe het volgende: ga naar instellingen -> draadloos en netwerken -> scroll naar beneden voor mobiele netwerken -> vink pakket gegevens uit.

blijf in draadloos en netwerkinstellingen.

ga naar wifi instellingen -> vink wifi aan.

Het moet nu verholpen zijn!

Controleer voor de zekerheid nu of er nog steeds geld af gaat als je prepaid hebt (hoe dat met abonnement gaat weet ik niet).

Wifi hoort namelijk niets te kosten via je telefoon, dat is het netwerk van bij jezelf thuis, waar je vaste pc, laptop enz op is aangesloten. Het enige wat wifi kost is het maandelijkse abonnement wat je op je vaste internet (wifi) aansluiting thuis hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het eerste uitzet, heb je 3g uitgezet.

zet je 3g weer aan, dan kost het geld. Dat is het mobiele internetnetwerk van je telefoonprovider.