Samsung Galaxy S Advance maakt geen verbinding met WIFI. Telkens vindt het toestel het netwerk, scant, verbindt en verbreekt de verbinding. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een software update, had ik ook bij mijn vorige android toestel en toen was het gefixt .

Antwoorden (1)

Dat kan aan twee dingen liggen.
Aan je modem ( sommige smartphones kunnen niet overweg met oudere modems ), maar dat is simpel te controleren door even bij iemand anders op het net te gaan.
Maar je kan er ook voor kiezen om een ander kanaal te kiezen voor je modem, als jouw modem bijvoorbeeld op 11 zit en jouw buren ook dan wil dat ook wel eens problemen opleveren.
Zoek dan ééns een ander kanaal op ( met de app wifi analyzer kan je dat heel duidelijk zien ).

En dan je toestel.
De android versies lager dan 2.3.4 hebben wel eens moeite met het vasthouden van de wifi, vanaf 2.3.4 is dat beduidend beter geworden, al is dat nog niet altijd zaligmakend en geeft soms nog wel eens problemen.
loop even je instellingen na bij je netwerkopties.
instellingen/draadloos en netwerken/wifi instellingen
en tik hier weer op menu en kies dan geavanceerd/slaapstandbeleid.
Deze moet op nooit zijn ingesteld.