Mijn telefoon is in bad gevallen, ben ik hier voor vezekererd?

Mijn telefoon is in bad gevallen ( wat uiteraard heel dom is) Ik heb een plus verzekering bij proasstist. Nu vraag ik me af ben ik hier voor vezekerd? In de winkel zeiden ze dat ik verzekerd ben tegen waterschade.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
RTFM. Oftewel: lees je polisvoorwaarden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer hem eens te drogen. Baterrij eruit en een dagje laten liggen.

Het beste antwoord

Als ik de tekst op hun website goed interpreteer, dan wel, maar ervaring met verzekeringsmaatschappijen leert me dat ze liever niet dan wel uitkeren, dus kan het zomaar zijn dat normale val-schade wel gedekt is en normale vocht schade ook, maar val in vocht niet...

"Onze dienst is zeer uitgebreid. Zo verzekeren we mobiele telefoons en laptops tegen diefstal, defect en alle vormen van schade. Denk hierbij aan vocht-, val- en stootschade."

http://www.proassist.nl/action/product/11/verzekering-service?menu=1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
top dankjewel nog!

Andere antwoorden (1)

Je moet het gewoon navragen bij je verzekering. Echter, er zit een kans in dat ze het niet dekken om de reden dat de telefoon normaliter niet in de buurt van het bad hoort. Dat maak je nog wel eens mee...
(voorbeeld: iemand was op de bril van z'n kind gaan zitten, bril lag op de bank. Verzekering: bril hoort niet op de bank, geen gewoon gebruik, geen uitkering).
Maar gewoon indienen is het beste, of even bij je verzekeringstussenpersoon langs gaan.