Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een Samsung Galaxy Txt gekocht, en whatsapp erop gezet. Hoe kan ik andere apps blokkeren, of internet voor dingen uitzetten?

Mijn mobiel blijft steeds contact maken op de 1 of andere manier met internet, en ik blijf steeds veel geld kwijtraken met mijn internet gebruik. Ik heb de directe verbinding met internet al uitgezet, maar op de 1 of andere manier gebruikt hij toch internet voor andere apps, want alleen whatsapp zou niet veel moeten nemen. Heeft iemand een idee wat ik moet doen. Ik wil alleen internet aanhebben voor whatsapp en echt niets anders. Hoe haal ik die andere apps zoals gmail eraf of blokkeer ik die of hoe blokkeer ik gewoon toegang tot alle andere apps behalve whatsapp? Ik wil niet nog meer geld kwijt raken dus alsjeblieft help...?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
749

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kort door de bocht, niet.
Tenminste niet zonder hulpmiddelen.
Je kan eventueel een droid firewall installeren en dan alle rechten verwijderen voor de apps van wie je niet wilt dat die buiten de deur gaan kijken.

Zodra jij je verbinding opengooit dan gaat elk programma wat draait in de achtergrond verbinding maken.
Diverse apps, waaronder veel zogenaamde gratis spelletjes hebben de nare eigenschap om reclameboodschappen te
tonen, en je mag raden waar die vandaan komen.


Doch je kan het één en ander wel binnen de perken houden.
Allereerst download de app airpush detector.
Deze spoort de apps op welke via een achterdeur dus reclame binnenhaalt.
Ook kan je 3g watchdog installeren en deze op een bepaalde quota in stellen zodat je een bericht krijgt wanneer je tegen die grens aankomt.



Wil je helemaal verlost zijn van dergelijke geneuzel.
Instellingen/draadloos en netwerken/Mobiele netwerken/roaming en vink deze uit.
Hiermee heb je geen internet meer.
Wel kan je dan nog dmv wifi verbinding maken en daarmee je whatsapp berichten binnenhalen.

Om dergelijke ballast zoals google mail e.d. kwijt te raken dient je toestel geroot te zijn.
Na de root hoef je alleen nog maar rootuninstaller te installeren, met deze app kan je systeem apps verwijderen wat normaal niet mogelijk is.
Ook kun je dan titanium backup installeren, dan kun je eerst een backup draaien en dan vanuit de batch bepaalde apps bevriezen zonder ze te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding