Internet in het buitenland, help?

Heey, ik ga over een paar dagen naar italie op vakantie en heb een samsung galaxy apollo met een internetbundel van vodafone.
Mijn vraag is dus, dat als ik in italie ben, met bijvoorbeeld whatsapp die dingen altijd ontvang, of alleen als ik een wifi-verbinding heb? want anders wordt de rekening torenhoog.. dus ik vraag me af of ik alles ontvang zonder wifi of wanneer ik een wifi verbinding hebt

M.vr.gr.
Danielle

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je telefoon heeft een zogenaamde 'dataroaming' instelling, waarmee je toestaat gebruik te maken van buitenlandse internetproviders. Er wordt aangeraden om dit uit te zetten, waardoor je alleen nog via Wifi een internetverbinding kunt krijgen. De Whatsapp berichten krijg je binnen zodra je weer verbinding hebt, je bent ze dus niet 'kwijt'.

Overigens is het tarief per mb binnen Europa sinds gisteren gemaximeerd op 70 cent, maar zelfs dan kunnen de kosten nog behoorlijk oplopen.

Dus dataroaming uit, tenzij het even niet anders kan en zoveel mogelijk proberen van Wifi gebruik te maken. Dat kan op steeds meer plekken.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Je hoeft hem niet uit te zetten, standaard staat deze instelling meestal op internationaal. als je dan naar het buitenland gaat haalt je telefoon geen gegevens meer binnen. of je moet dit toestaan door deze instelling op nationaal te zetten. overigens kun je voor de kleinere date overdracht (waar whatsapp berichten onder vallen) ook een data op reis aan vragen bij vodafone. Daar voor moet je een bepaald activerings smsje sturen. je betaalt dan iets van 1 euro per dag. Alleen als je het gebruikt. en hebt dan (weet het even niet zeker) 50 MB data verbruik.
Altijd handig om dit aan te vragen mocht je niet op wifi zitten en toch whatsapp berichten binnen krijgen. betaal je niet de hoofdprijs. als je het niet gebruikt betaal je er helemaal niets voor
paulus811
11 jaar geleden
Die vakantiebundel (zo noem ik het maar even) is wel een aardige tip!