Ik zette vanochtent mijn mobiel aan(BLACKBERRY CURVE) en toen waren opeens al mn video's en foto's weg kan je de nog terug krijgen en hoe ?

er zaten allemaal foto's en video's van mijn broertjes op en die zie ik een jaar niet dus ik wil die filmpjes als de dood terug

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Als die foto's op een mini SD-card staan, kun je even kijken of 'ie er nog wel goed in zit. Misschien even eruit halen, en dan terugdoen.

Als het je telefoon is, die dat kaartje niet pakt, kun je 'm in een adapter- dan in een cardreader stoppen, en die weer connecten met de PC. Misschien dat je op je PC die bestanden wèl kunt vinden. Maak er dan een kopie van, zodat je ze ook nog op de PC of je hotmail hebt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal zijn dergelijke zaken nog wel terug te halen, zelf als ze per ongeluk gewist zijn.

Maar kan ook zijn dat je toestel het kaartje even niet goed leest.
We beginnen daarmee.
Zet het toestel uit, verwijder het kaartje, start het toestel, daarna zet toestel weer uit, plaats het kaartje en start wederom het toestel.
Geen soelaas?

Toestel uitzetten, verwijder het kaartje en steek deze dmv een passende adapter in een computer/laptop.
Als deze begint te zeuren over formateren e.d. NIET doen !!!!
Dan is waarschijnlijk je kaart dus defect en dan moet je met een omweg gaan werken.
Het kaartje heeft een partitie en deze partitie kan softwarematig beschadigt zijn, dit is vaak te herstellen al of niet met behoud van data.
Is het kaartje, dus de chip defect dan houd het helaas op.

kan hij hem gewoon lezen, zet de gehele inhoud dan op de computer en schaf een nieuwe kaart aan ( het kan nog wel goed gaan met het kaartje, maar het vertrouwen is weg ).

Leest hij hem niet dan moet je hardere maatregelen nemen.
Daarvoor zijn er diverse recovery tools, zowel gratis als betaal versies op internet te vinden.
Deze zijn alle wisselvallig en de ene is beter dan de ander, gewoon proberen.
Vermijd wel zoveel mogelijk schrijfacties op de bewuste kaart.

Een dergelijke recoveryprogramma kan je bijvoorbeeld hier vinden;
http://www.sd-cardrecovery.com/memory-card-recovery.php?gclid=CITDlOHs5LACFUUhtAodESoPzQ
of
http://www.filerecoverytools.com/products/fr_sd/

succes ;)