is me tel gestolen ?

me vorige vraag:

Ik krijgt van: 1200
een bericht: Deze telefoon is geblokkeerd.

nadat ik gebruik maakte van de gratis SMS-dienst.
Van Vodafone.

(wou beginnen met me eerste free-sms.)

*Ik kan wel gewoon nog alles.*

--------------------------------------------------------

Ik heb hem van me neef voor weinig overgenomen.
Maar ik denk dat die gestolen is.
Zou dat het kunnen zijn ?

Toegevoegd na 3 dagen:
De sim is niet geblokkeerd maar de telefoon zelf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou een mogelijkheid kunnen zijn. Dat de eigenaar de Sim heeft laten blokkeren.
Check het bij je mobiele dienst!( Kpn, vodaphone etc)

Het beste antwoord

Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

Door de volgende code in te toetsen op uw mobiele telefoon: *#06#
achterhaal je de IMEI- code.

Deze IMEI code kun je hier invoeren:
http://www.telefooncheck.nu/search.php
(zie linkerkant van pagina)

En voor uitleg:
http://www.telefooncheck.nu/help.php#watisimei
rechter kant van de pagina staat uitgelegd wat een IMEI code precies inhoudt.

En zorg ook dat je de provider belt. Vraag of ze je kunnen helpen en kunnen kijken of het telefoonnummer geblokkeerd is!!

Als dat zo is: Ga sowieso langs de politie en geef de mobiel. Misschien kunnen zij hem nog terugbrengen naar de vorige eigenaar of misschien meld de telefooncheck wel dat de telefoon gezocht wordt en in de database staat!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
goed antwoord... wist niet dat IMEI bestond... echt de moeite waard oom die site te bekijken... dank je...

Andere antwoorden (2)

Dat kan altijd natuurlijk, zou alleen niet zo netjes van je neef zijn om dit niet te melden.
Overigens kan vodafone niet zomaar beoordelen of je gebruik maakt van een gestolen telefoon, dus dat zal niet de reden van het bericht zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou toch eens even contact opnemen met je provider want zo dadelijk heb jij een gestolen toestel en krijg jij melding van hun, of de politie dat de eigenaar aangifte heeft gedaan.

Zou ze maar een slag voor zijn, want anders kom jij hier misschien niet mee weg, want alles is traceerbaar met een mobiel. En je neef gaat vrijuit en jij bent de klos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt deze in het bezit en zal je moeten aantonen dat je deze bij je neef hebt gekocht en als deze zal ontkennen zal hij met goede argumenten moeten komen dat jij deze eerlijk hebt gekocht.