Heeft iemand ervaring met het volgende (KPN)?

Bij KPN kun je een abbo afsluiten en dan krijg je daar een toestel bij. Na 3 maanden mag je éénmalig je abbo veranderen.

Als je nu een in eerste instantie een duur abonnement kiest, daar pak je dan een mooie telefoon bij, vaak gratis, en dan na 3 maanden verlaag je je abonnement naar de bundel die je eigenlijk nodig hebt, daardoor heb je wel een gratis toestel erbij.

Heeft iemand ervaring met deze manier van handelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Wat jij zegt is in principe mogelijk. Je zit vast aan je contract, maar je mag na 3 maanden wel je abonnement verlagen.

Maar het hangt af van het soort abonnement. Zo heb je er bij het Flexibel Tarief abonnement niets aan, want daar valt niets te verlagen; er is maar één soort abonnement. En heb je een "KPN Mobiel abonnement" dan mag het maar één keer per 6 maanden èn mag je maar 1 bundel tegelijk naar beneden, èn kost het je geld (17 Euro ex BTW)

Voor "Personal SIM" en "flexibel" (dat is iets anders dan "flexibel tarief" klopt het wel, en kun je kosteloos na 3 maanden omlaag.

Toch is het nog maar de vraag of je er heel veel mee opschiet. Voor zover ik het kan overzien op de site van KPN, zijn de prijzen voor abonnementen allemaal 20 of 25 Euro, en een enkel uitschieter naar 27,50. Je kunt dus wel van 25 Euro p/m naar 20 Euro p/m gaan, maar dat levert je, rekening houdend met de 3 maanden, maximaal 9 maal 5 Euro op, dus 45 Euro.

Hier is de site met alle voorwaarden voor het verlagen van je abo. Als ik nog iets vergeten ben, of iets fout heb geinterpreteerd kun je daar zelf nog achterkomen ;-)
Succes!
http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnementen/abonnementen.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat niet helemaal goed met de link.
Als je op de KPN link hebt geklikt moet je vervolgens nog even klikken op de vraag:
"hoe kan ik de bundelhoogte van mijn abonnement aanpassen?"
Dan zie je alle regels op een rijtje.