Telfort vaste telefonie, brengt 5 eurocent in rekening als je een belpoging hebt gedaan, maar er niet werd opgenomen, mag dat?

Ik keek voor iemand online de nota door van Telfort. Het viel mij op dat ze mij diverse malen heeft gebeld op mijn mobiele nummer en ze geen contact met mij heeft gekregen, maar dat haar toch 5 eurocent in rekening werd gebracht (starttarief). Ze heeft een abonnement waarmee je voor 5 cent per gesprek naar vaste nummers kunt bellen in Nederland, ongeacht de duur van het gesprek. Naar mobiele nummers bellen kost 5 eurocent starttarief en vervolgens 17 eurcoent per minuut. Mijns inziens mag een starttarief toch pas in rekening worden gebracht als diegene die gebeld wordt opneemt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je schrijft: "Mijns inziens mag een starttarief toch pas in rekening worden gebracht als diegene die gebeld wordt opneemt?" Dat lijkt mij ook. In de algemene voorwaarden van Telfort vaste telefonie staat: "Het starttarief geldt per gesprek. De gesprekken worden per seconde verrekend. Deze tarieven gelden voor bellen naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland met uitzondering betaalde 08- en 09-nummers en betaalde service- en internetnummers en doorschakeldiensten (*21 en *61). " 'Gezond verstand' zegt, dat een 'gesprek' begint op het moment dat aan de andere kant wordt 'opgenomen'. Dat 'opnemen' kan ook zijn: het terechtkomen in een telefonische wachtrij of het terechtkomen in een keuze menu. Als je echter de telefoon neerlegt voordat de 'wektoon' ophoudt, dan zou geen geld in rekening mogen worden gebracht. Als jouw stelling correct is, vraag ik me af hoe Telfort het begrip 'gesprek' definieert.

Nee, als dat in hun voorwaarden staan waar de klant mee akkoord is gegaan, mogen ze dat starttarief in rekening brnegen. Ze moeten dat "gratis" bellen naar vaste telefonie toch ergens van betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100