Ik wil WhatsAppen op mijn Nokia C3-00 en verwacht totaal - verzenden/ontvangen - max. 30 berichten per dag te verwerken. Hoeveel MB internet kost dat?

Helaas heb ik nog geen internetbundel, dus ben ik afhankelijk van gratis WiFi of WLAN-netwerk of mijn thuis-internet. WhatsApp is erg leuk, maar ik begrijp dat het altijd aanstaat, zelfs als je de WLAN-internetverbinding op je telefoon verbreekt. Dat betekent dat ik op plaatsen waar geen WiFi is - dat is bijna overal in Nederland - dus ook berichten kan ontvangen; dit gaat natuurlijk flink in de papieren lopen, omdat ik geen internetbundel heb. Nu sta ik simpelweg voor de keus: een internetbundeltje nemen, puur bedoeld voor WhatsApp of WhatsApp verwijderen van mijn telefoon. Ik overweeg het eerste te doen, maar dan wil ik niet teveel MB internet nemen; vandaar mijn vraag: Hoeveel MB internet verbruikt WhatsApp als ik 30-40 berichtjes per dag verzend en ontvang?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Met 40 berichtjes ontvangen en verzenden verwacht ik dat je ongeveer 0,120 mb kwijt bent.
0,001 mb per verstuurd bericht. en 0,002 mb per ontvangen bericht. Als je hele verhalen gaat schrijven komt dit natuurlijk iets hoger te liggen.
Dus als je uit gaat van 0,150 mb kun je lange berichten schrijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus 0,150x30= 4,5 MB per maand ongeveer.