Hoe gaat het als je belt bij de grens? En hoe ver kan je over de grens bellen.

Ik ben benieuwt tot hoe ver je over de grens kunt bellen

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij wordt het signaal overgenomen door de eerste zendmast in de buurt. Dat gaat in principe net zo vlekkeloos als binnen Nederland, alleen verandert vanaf dat moment je tarief.

Je kunt zo ver over de grens bellen als je wilt. Ik heb wel eens van Egypte naar huis gebeld. Of van huis naar Zuid Frankrijk. En als ik naar Belgie of Duitsland of Frankrijk ga kan ik ook gewoon bellen als ik daar ben. Wat bedoel je precies?

Dat hangt van je provider af en of je het zgm 'roaming' aan hebt staan. Zet je dat uit kun je het na een paar kilometer vergeten. Na het aanzetten moet je met flinke kosten rekening houden.

Die aflijning is vrij juist, men heeft daar blijkbaar rekenig mee gehouden bij de implantatie van de zendmasten. Het is zelfs zo als u langs de grens NL/BE rijdt dat uw GSM verschillende keren schakelt tss de NL en de BE provider. Dat doet ie natuurlijk niet als uw roaming niet actief is en kan u soms tot een paar km over de grens.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100