wat is dit?

Naast de naam SAMSUNG zie je twee puntjes/rondjes.
Wat zijn dit? En wat doen deze?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
2.2K

Het beste antwoord

ik heb get gevonden in de handleiding: het is een 'nabijheidssensor''
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
een ding dat ziet hoe dichtbij je bent een daaraan de schermverlichting aanpast, of uitgaat als de telefoon in je zak of in een tasje zit
peterjbruins
11 jaar geleden
tekst uit de handleiding: Wanneer u de nabijheidssensor inschakelt, schakelt uw
toestel het aanraakscherm automatisch uit en vergrendelt
dit om ongewenste invoer te voorkomen wanneer u het
toestel in de buurt van uw gezicht houdt.

Andere antwoorden (5)

Dat zijn een soort sensoren. ze meten bijvoorbeeld de lichtinval van je telefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien de voorcamera + flitser
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
antwoord al gegeven en dat is het dus niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De flitser was niet gezegd
peterjbruins
11 jaar geleden
dan heeft ie dus géén front camera maar wél en flitser???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja misschien wel
peterjbruins
11 jaar geleden
nee dat is het niet. zie mijn antwoord die klopt
Dat zijn lampjes die aangeven of de Bluetooth aanstaat en of die aan het opladen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook al is het goede antwoord al gegeven: een nabijheidssensor ook wel proximity sensor genoemd, even een kleine aanvulling.

De nabijheidssensor heeft als taak om het scherm uit te schakelen wanneer je de telefoon bij je oor houdt. Bij de Dankzij de sensor spaar je de batterij en loop je niet rond met een ‘lamp’ aan je oor. De nabijheidssensor werkt met een infraroodbundel, die aan de hand van reflectie kan vaststellen of er een object (meestal een oor) aanwezig is.

Bij de Iphone 4 kwamen er veel klachten over de nabijheidssensor, omdat hij niet goed werkte waardoor gesprekken doorgeschakeld of in de wacht werden gezet terwijl de gebruiker dat niet wilde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad licht inval; stel dat je de instellingen zo ingesteld hebt dat je scherm in een donkere ruimte expres verlicht wordt of andersom. Het kan tevens ook sensor zijn voor het besparen van je batterij; bijvoorbeeld als jij aan het bellen bent dat je scherm automatisch uitgaat. En wanneer je dus weer je telefoon bij je oor verwijderd dat het scherm weer verlicht wordt.