Ik het een prepaid telefoon met een KPN kaart. Kan ik met deze telefoon ook met een hi prepaid kaart gebruiken? De telefoon is niet simlock vrij!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Je zegt het eigenlijk zelf al, je met eerst je telefoon simlock vrij laten maken. Anders werkt de simkaart niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De simlock zit hem eigenlijk in het netwerk. Hi is van KPN zelf, dus daar zal geen probleem in zitten. Iemand die ik ken had ook een telefoon gekocht met een t-mobile prepaid kaartje erin. Maar ze had bij ben.nl een sim-only abonnement afgesloten. Toevallig dat ik wist dat ben via het netwerk van t-mobile doet. Dus dat kaartje erin gedaan, en geen problemen.

Dus kort samengevat: Ja, dit kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan had je kennis een niet-gelockte telefoon.
Een simlock zorgt ervoor dat een telefoon maar 1 kaartje accepteert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn ervaring simlocken ze op het netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook @tieskejansen. Mijn zusje had ooit haar vodafone simkaart in mijn vodafone telefoon gedaan en kon hier gewoon gebruik van maken.
De simlock zit in de telefoon. De telefoon accepteert alleen de kaart waaraan hij gekoppeld is.
De sim in een andere (simlockvrije) telefoon zal gewoon werken. Een andere sim in de gelockte telefoon zal niet werken.