Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor ´n telefoon nummer is een 00- nummer?

bijv. 004938574830

Toegevoegd na 5 minuten:
´t spijt me het is 0049

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

00- is het begin van een landcode. 0049 is een nummer uit Duitsland. De landcode van Nederland is 0031.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, iedereen. Als iemand van buiten Nederland jou in Nederland wil bellen, zal hij de landcode moeten gebruiken. Met weglating van de landcode bel je namelijk hetzelfde nummer, maar dan in eigen land. Bijvoorbeeld: ik ben in Duitsland en jij bent in Nederland. Als ik jou probeer te bellen zonder landcode, krijg ik een Duitser (of niemand) aan de lijn. Je moet de landcode gebruiken zodat de telefoon 'weet' dat je naar Nederland wilt bellen.

Andere antwoorden (3)

Op 00 hoort altijd iets te volgen. 0031 is bijvoorbeeld het landnummer van Nederland. Dus 00 zegt helemaal niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0049 is van duitsland. nederland is bijvoorbeeld 0031 en frankrijk 0033....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
00 is om Nederland uit te gaan je kan hier ook een + voor gebruiken. 49 is om Duitsland in te komen. en de laatste 8 is het abonneenummer van me tante.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding