Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vodafone en andere providers bieden op dit moment 14,4MBps mobiel data aan. Heb je hiervoor een 4G LTE toestel voor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
788

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is nog niet perse nodig.

Info uit de bron:

De maximale snelheid van 3g in Nederland is nu nog 7,2Mbps, maar de providers kondigden al eerder aan bezig te zijn met een verdubbeling van die snelheid naar 14,4Mbps. Het is onduidelijk hoe lang de Nederlandse providers willen doorgaan met het opvoeren van de 3g-snelheid. T-Mobile en KPN hebben al aangegeven over te willen stappen op de 4g-techniek lte, dat snelheden biedt van meer dan 100Mbps, terwijl op termijn waarschijnlijk snelheden van 1Gbps gehaald moeten kunnen worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De providers gaan dus wel upgraden naar 14,4Mbps via 3g. Voor die snelheid heb je nog geen andere telefoon nodig dus, maar...

Zoals in het artikel op de bron staat gaan ze in scandinavie zelfs door met upgraden van hsdpa en 3g tot 84Mbps, maar gezien de tekst lijkt het er op dat de Nederlandse providers over gaan stappen op de 4g-techniek (LTE) die je zelf al noemt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Die 14,4 draait dus al in Nl, maar ik wil met deze tekst antwoord geven op je vraag dat je dus nog geen 4g telefoon nodig hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, Dit is gewoon haalbaar met de nieuwere toestellen met 3G UMTS. Je moet alleen wel een sneller processor in je telefoon hebben zitten.

Toegevoegd na 50 seconden:
Mijn iPhone 4 kan bijvoorbeeld die snelheid halen met mijn KPN abonnement op vol bereik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding