Wat betekent een J in een mailtje of sms'je?

Soms krijg ik een mailtje of sms'je waar een J in staat die bedoeld is als smiley o.i.d. Bijvoorbeeld: "ik keek om en toen zag hij die vlek natuurlijk J" Wat betekent die J?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
13.5K

Het beste antwoord

Het komt er op neer dat er een vertaalfout fout is van MS Outlook naar geen outlook mailprogramma's, de J staat gelijk aan een smiley.

Ik hoop dat je engels goed is...

Here is my answer: The letter J is just how people that don’t use Microsoft Outlook view the smiley generated by Microsoft’s email client. Apparently when you insert a smiley in an outlook message, the actual smiley isn’t graphically embedded in the mail, but a single letter is put there instead. When non-outlook clients or webmail services try to read the message what they see there is the letter ‘J’ and not the actual smiley that was there in the first place.

http://www.cool-smileys.com/blog/guides/the-j-emoticon-mystery
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit beantwoordt mijn vraag. De afzender gebruikt MS Outlook en ikzelf (uiteraard) Thunderbird.

Andere antwoorden (3)

Het zal wel soort straattaal zijn ofzo..

J = Joint

Maar ze verzinnen elke dag iets anders, is gewoon niet meer bij te houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn lettertypes waarin de "letters" eruitzien als tekens. Wingdings is de bekendste, maar er zijn meer van die lettertypes.

Er is een lettertype waarin de J eruitziet als een smiley.

Als de verzender dat lettertype wel op de computer heeft, maar jij niet, dan ziet die J er bij de verzender uit als een smiley, maar bij jou als een J.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessant :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me heel aannemelijk +1
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat klopt. Er is een smiley die er zo uitziet: :-j
Alleen de J ken ik niet. Heb het hier nagevraagd, maar ook hier niet bekend.
Heb wel van internet aantal sms afkortingen gevonden die beginnen met J. Kan het niet J/K zijn? (just kidding)

Zie hieronder de door mij gevonden afkortingen met J
J4f just for fun =alleen maar voor de lol
JAM just a minute =een ogenblikje
JBE� =je bent een�
JBEK =je bent een kanjer
JBZL =je bent zo lief
J/C just checking =ik wil(de) het alleen maar even controleren
JHG =je hebt gelijk
JHOO =je hebt oogkleppen op
JIC just in case =voor het geval dat
J/K just kidding =het is/was maar een grapje
JKEBMNMI =je komt er bij mij niet meer in
JMO just my opinion =dat is mijn idee ervan
JOA = jij ook al
JTLUK just to let you know= alleen om je te laten weten (ook: JTLYK)
JVJ = je vergist je
J/W just wondering =ik vroeg het me alleen even af