Een draadloze huistelefoon opladen?Wat is het beste?

Wat is de beste manier om een draadloze telefoon op teladen steeds na een gesprek terug op de lader of eerst zogoed als leeg laten gaan en dan pas op de lader?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
13.7K

Het beste antwoord

idd alleen de 1e keer moet je de accu vol laden en bijna leeg laten gaan maar de rest van de tijd kan hij gewoon constant op de oplader staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon goed

Andere antwoorden (4)

Gewoon elke keer terug plaatsen in de lader.
Het laadstation zorgt ervoor dat de accuutjes niet worden
overladen.
AWM
14 jaar geleden
Om de accu zolang mogelijk goed te houden bevelen ze aan deze geregeld (1 keer per maand) leeg te laten lopen. Tuurlijk zorgt de oplader ervoor dat de accu niet overladen wordt, maar de levensduur van de accu wordt verlengd door hem te laten leeglopen af en toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriend en ik hebben beide dezelfde DECT-telefoon gekocht. Hij zet hem bijna altijd terug op de lader, ik zet hem pas terug op de lader als hij bijna leeg is.

We hebben allebei nog de oorspronkelijke oplaadbare batterijen.

Nu, acht jaar later, is er geen verschil te merken in levensduur van de batterijen.

Conclusie: het maakt niet uit.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik raar. Iedere batterij heeft een zogezegd geheugen. De tijdspanne tussen vol en leeg zou na een lange tijd kleiner moeten worden. Wat is het type van die batterijen want die wil ik ook wel voor mijn dects...
Cryofiel
14 jaar geleden
Verduidelijking: er is wel verschil te merken in de levensduur van de batterijen tussen toen en nu. Er is geen verschil te merken tussen de levensduur bij die vriend en bij mij. Dus of je de telefoon nu altijd op de oplader zet of hem gebruikt tot de batterijen bijna leeg zijn, maakt voor de levensduur van de batterijen niet uit. De telefoneertijd wordt wel minder, nu duurt het nog maar een kleine week voordat ik weer moet opladen. (Voor het geval het na deze uitleg nog interessant is: twee batterijen, Saft RH 6, Ni-MH, 1300 mAh. Dan staat er nog met grote witte letters "01 44" op; geen idee wat dat betekent.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ni-MH batterijen hebben een hogere energiedichtheid waardoor ze minder last hebben van "geheugeneffect" vergeleken met NiCD batterijen. Temperatuur speelt een grotere rol. Bij lage temperaturen verliest dit type batterij zijn lading, bij hoge temperaturen kunnen ze beschadigd raken. Bij welke temperatuur dat gebeurt hangt sterk af van de kwaliteit van de batterij (SAFT...). Maar om nu op je vraag te antwoorden: "Je kunt NI-HM batterijen beter NIET volledig ontladen. Bij elektronische apparatuur is dat geen probleem, doordat deze apparatuur zichzelf tijdig uitschakelt, maar bij een zaklantaarn met een gloeilampje of oudere types DECT(2001) kan de batterij volledig ontladen worden. Dus puur theoretisch gezien heeft jou vriend nu de beste batterijen qua levensduur... En dit terwijl je het waarschijnlijk meer dan eens hebt voorgehad dat je DECT uitviel terwijl je met een gesprek bezig was... Voortaan gaan er twee kwalitatieve NI-MH batterijen in mijn DECT.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm had ik niet verwacht.
Bij laptop batterijen is het namelijk ook zo dat ze max zo'n 1000 keer opgeladen kunnen worden, als je de oplader erin hebt zitten zal de batterij bij een herstart van windows kan de batterij een kleine tel opnieuw opgeladen kunnen worden waardoor het van 1000x opladen nog maar 999x overblijft.
Doe je dit dagelijks 1 x dan zou je accu na zo'n 2,5 jaar nauwelijks meer werken/op kunnen laden. Eerlijk gezegd had ik zoiets dus ook verwacht bij een telefoon accu.
Het tegendeel is wat mij betreft bewezen!
Als je zelf in de buurt van de lader bent,likt het mij het best hem daar weer op te leggen.