Ik ben vanochtend onderweg mijn telefoon verloren. Aangezien ik nu direct de voice-mail krijg, vroeg ik me af: staat hij uit?

De eerste keer dat ik hem via een andere telefoon belde, ging hij nog over, de tweede keer niet meer. Ik weet zeker dat hij aanstond en hij moet gevonden zijn, want ik ben al drie keer de route op en neer gefietst, maar heb hem niet gevonden. Ik had geen abonnement.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.8K

Antwoorden (7)

Dan is hij uitgezet en gevonden door iemand anders. Vraag aan de politie bureau voor gevonden voorwerpen en meestal komt het dan tevoorschijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dan is de kans groot dat hij uit staat, of in gesprek is maar dit laatste lijkt mij onwaarschijnlijk.
Mocht je te horen krijgen dat het mobiele nummer niet bereikbaar is dan kan je er van uitgaan dat je sim-kaart eruit gehaald is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is gevonden door iemand en die heeft hem nu uitgezet.

Ik vrees dat je je mobieltje niet terugkrijgt, anders had hij wel opgenomen of contact gezocht door bijvoorbeeld vrienden te bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook zijn dat je batterij inmiddels leeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip, als je een abonnement hebt dan laat dat even blokkeren anders heb je straks een rekening van hier tot Tokio. Kan misschien ook nog zijn dat die leeg is en dat je daarom de voicemail krijgt. Ik zou inderdaad eens overal gaan informeren of iemand hem gevonden heeft. Ga even na waar je overal geweest bent in een winkel of .... Ik hoop dat je hem snel terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Die eerste zin vind ik echt zo'n reactie van: Ik moet antwoorden zonder eerst de vraag te hebben gelezen.
Kans is groot dat hij gevonden is door iemand. Die iemand jouw sim kaart eruit heeft gehaald en hem nu zelf gebruikt.
Kans dat je hem terug krijgt is heel erg klein.

Als je de PUK code hebt kun je de telefoon laten blokkeren zodat de vinder er niets aan heeft.

Toegevoegd na 1 dag:
In mijn antwoord schrijf ik PUK code. Dat moet zijn Imei nummer. Je kan je telefoon niet blokkeren maar wel andere dingen met het nummer doen.
Voor meer uitleg wat je ermee kunt: zie bron1.

Voor nog meer beveiliging van je GSM: zie bron2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De telefoon kan net zo goed nog aanstaan.
Als hij namelijk is gevonden door een andere persoon kan deze je sim-kaart eruit gehaald hebben en een andere erin gedaan hebben en dan is de pincode veranderd.
Hij kan dus niet zomaar verder bellen op jouw kosten.

Als je telefoon nog aan stond kan er wel misbruik van gemaakt worden.
Of die nou aan of uit stond, je moet hoe dan ook je nummer blokkeren! NIET ALLEEN BIJ EEN ABONNEMENT MAAR OOK BIJ PREPAID!!
Met een prepaid aansluiting kan ook misbruik gemaakt worden en dat komt op jouw naam. Stel dat de vinder voor de lol even een paar keer 112 gaat bellen komt dat dus ook op jouw naam.
Het is dus belangrijk je nummer altijd te blokkeren.

Daarnaast kan het verstandig zijn aangifte te doen op het politiebureau dat je je telefoon verloren bent.
Vaak worden daar gevonden goederen ingeleverd, en dan krijg je vanzelf bericht als je telefoon terecht is.

Succes!