kan ik mijn telefoon nu gebruiken?

ik heb een nieuwe telefoon besteld, met een abonnement. dat abonnement gaat pas volgende maand in. kan ik de nieuwe telefoon dan wel zolang gebruiken met mijn oude simkaart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Ja dat kan als je telefoon simlock vrij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je telefoon simlock vrij is kan dat gewoon, let wel op dat je niet op internet gaat of andere dingen uit je abonnement
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, eerlijk gezegd weet ik niet of die simlock vrij is. ik heb nu prepaid, en ga over na abonnement, met een nieuwe simkaart... kan die dan alsnog gewoon simlockvrij zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, bijna elke telefoon is simlock vrij. Mocht het niet zo zijn kan je de simlock er af halen voor 5-10 euro
Als jouw oude abonnement van dezelfde provider is als het nieuwe abonnement dan kun je de oude SIM gebruiken.
Anders zal het niet werken omdat een toestel gekocht met abonnement bijna altijd een SIMlock heeft.
Je zou het SIMlock wel kunnen laten verwijderen maar dat is voor die ene week nauwelijks de moeite waard.
Wellicht is het handig om voorlopig nog met je oude telefoon te bellen zodat je de belminuten, waar je al voor betaald hebt in je oude abonnement, nog opgebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook een pre-paid kaart van dezelfde provider als het nieuwe abonnement zal wel werken, maar als de SIM van een andere provider is dan heb je een probleem met het SIMlock.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik nu heb is prepaid, maar wel van een andere provider. dus dan zal er wel simlock opzitten, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het erg graag wilt dan kun je het SIMlock laten verwijderen bij een onafhankelijke telefoonwinkel of bij een marktstalletje met GSM-accesoires.
Voor ongeveer € 10 wordt jouw telefoon dan SIMlock-vrij.
De provider is overigens ook verplicht om jou op verzoek de code te geven om het SIMlock op te heffen, maar dat is pas na een jaar, daar heb je nu dus niets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mobiel met een mobiel abonnement hebben geen simlock dus een fout antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ strontje78: Ik weet niet waar jij jouw mobieltje gekocht hebt, maar tot nu toe hadden alle mobieltjes die ik kocht met abonnement en ook de mobieltjes die mij aangeboden werden bij verlenging van abonnement een simlock.
Ik weet dat er soms een uitzondering is, maar in 99% van de gevallen heeft de GSM die je bij een abonnement aanschaft een simlock.