Hoe maak ik gebruik van wifi?

Ik heb net mijn samsung chat 335 gekocht en hij heeft wifi. Hoe kom ik op internet want ik weet hoe ik het netwerk moet selecteren maar hij blijft internetten op mijn beltegoed. Hoe kan ik dus internetten op wifi ( dat hebben we thuis) ? Alvast bedankt:-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Bij 'instellingen' naar Wifi gaan of 'verbindingen' en het netwerk v thuis selecteren. Wrs moet je het wachtwoord invoeren (zogeheten sleutel) als het een beveiligd netwerk is. Ook opletten of je wifi 'aan' staat. Als je het wachtwoord niet weet en je hebt het zelf nooit aangepast, staat het vaak aan de onderkant van je internetrouter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit weet ik maar verder? Want als ik dan op internet klik gaat er geld van mijn beltegoed af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je via instellingen je 3G uitzet? Dan moet hij wel over wifi contact maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is 3G en hoe zet ik het uit? Sorry ik ben niet technisch :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dat geeft helemaal niet. Ik ben ook niet technisch :-) Volgens mij maakt je telefoon via een 3G verbinding contact met internet via de 'lucht' met een ander punt, dus niet via een verbinding die je thuis hebt. (nu maakt hij bij wifi natuurlijk ook verbinding via de lucht, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) Als je geen databundel bij je abonnement hebt zitten (en je hebt beltegoed he, dus dan kan dat volgens mij sowieso niet), dan kost het geld om het internet op te gaan met je mobiel en dat is wat er nu bij jou gebeurt als ik het goed begrijp. Je telefoon moet dus niet de keuze hebben om het 3G netwerk op te gaan.
Bij mij (ik heb een Iphone) staat de mogelijkheid om 3G uit te zetten bij instellingen en dan bij 'netwerk'. Daar kan ik 3G uit en/of aan zetten. Kijk anders even in de gebruiksaanwijzing van je mobieltje waar jij het kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dank je wel ik zal het nog maar een keer goed door gaan lezen

Andere antwoorden (1)

Het beste is om je telefoon gedeelte uit te zetten
er is ook vliegtuig stand maar ik denk dat je daarmee ook
de wifi uitzet.
eris vast wel iets in de zin van een comm manager ?
waarmee je of telefoon wifi bleutooth afzonderlijk kan uitzetten
capthavoc