wat betekend de term dect bij dect telefoons?

(misschien n beetje dom maar ik weet het echt niet)en zijn ze slecht voor de gezondheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
7.2K

Het beste antwoord

Dect of analoog?

Een belangrijk punt waar je op dient te letten is de techniek die gebruikt wordt. Je hebt de keuze tussen een DECT- of een analoog toestel. DECT staat voor "digital enhanced cordless telecommunication". Bij analoge toestellen wordt gebruik gemaakt van een oudere techniek die werkt met lage frequenties. DECT-toestellen daarentegen maken gebruik van hogere frequenties. Als gevolg hiervan is een DECT-toestel beter beveiligd tegen afluisteren dan een analoog toestel. Daarnaast zal een DECT-toestel minder storingsgevoelig zijn dan een analoog toestel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet ik wat voor een toestel ik heb? Ik heb werkelijk geen idee. Misschien stom, maar toch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks:)

Andere antwoorden (1)

Digital Enhanced Cordless Telecommunications (DECT) is een ETSI standaard voor digitale draadloze telefoons, bedoeld voor thuis- of kantoorgebruik. DECT kan tevens gebruikt worden voor dataoverdracht.

DECT is door het ITU erkend als IMT-2000 technologie waardoor het tot de groep van 3G-systemen hoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Medische speculaties:

Door het stralingsvermogen, vergelijkbaar met een GSMmast, en het continu uitzenden van signalen van de DECT basisstations en het herhaaldelijk uitzenden van de handsets bestaan er hevige discussies over het gezondheidsaspect van deze technologie. De vele wetenschappelijke onderzoeken vertonen vaak hiaten en spreken elkaar op vele punten tegen.