Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat betekend de term dect bij dect telefoons?

(misschien n beetje dom maar ik weet het echt niet)en zijn ze slecht voor de gezondheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dect of analoog?

Een belangrijk punt waar je op dient te letten is de techniek die gebruikt wordt. Je hebt de keuze tussen een DECT- of een analoog toestel. DECT staat voor "digital enhanced cordless telecommunication". Bij analoge toestellen wordt gebruik gemaakt van een oudere techniek die werkt met lage frequenties. DECT-toestellen daarentegen maken gebruik van hogere frequenties. Als gevolg hiervan is een DECT-toestel beter beveiligd tegen afluisteren dan een analoog toestel. Daarnaast zal een DECT-toestel minder storingsgevoelig zijn dan een analoog toestel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet ik wat voor een toestel ik heb? Ik heb werkelijk geen idee. Misschien stom, maar toch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks:)

Andere antwoorden (1)

Digital Enhanced Cordless Telecommunications (DECT) is een ETSI standaard voor digitale draadloze telefoons, bedoeld voor thuis- of kantoorgebruik. DECT kan tevens gebruikt worden voor dataoverdracht.

DECT is door het ITU erkend als IMT-2000 technologie waardoor het tot de groep van 3G-systemen hoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Medische speculaties:

Door het stralingsvermogen, vergelijkbaar met een GSMmast, en het continu uitzenden van signalen van de DECT basisstations en het herhaaldelijk uitzenden van de handsets bestaan er hevige discussies over het gezondheidsaspect van deze technologie. De vele wetenschappelijke onderzoeken vertonen vaak hiaten en spreken elkaar op vele punten tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding