wat gebeurt er als de 06-nummers op zijn?

ja er zijn toch een keer geen opties meer...?
er zijn max 100.000.000 opties en er zijn zat landen met meer inwoners dan dat...
gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in zulke landen hebben ze daar ook andere nummers voor. Daar zullen ze dan niet 8 cijfers hebben maar meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de (+31) 06 nummers zijn allemaal voor nederland en ik denk zomaar dat gemiddeld 6 nummers per persoon voorlopig genoeg is.
En _als_ de nummers opraken, doen we er gewoon een cijfer bij, dan hebben we er tien keer zo veel beschikbaar.

Antwoorden (3)

Afgelopen jaar groeide het aantal uitgegeven nummers met ongeveer vijf procent, met als gevolg dat er eind 2009 nog iets meer dan tien miljoen nummers te vergeven waren. Uit onderzoek van de Opta blijkt dat als de groeiende vraag naar mobiele nummers doorzet, er over vier jaar misschien geen nummers meer beschikbaar zijn.

Niet de hele 06x-reeks is beschikbaar voor mobiele telefonie. Juist daar ziet de Opta nog mogelijkheden om het totale nummerbereik uit te breiden. De 060-, 069- en 067-reeksen worden momenteel niet voor mobiele telefonie ingezet en zijn samen goed voor 30 miljoen nummers. Een deel daarvan is al in gebruik voor semafoons, videotex en datadiensten, maar de niet gebruikte nummers zouden het totale aanbod flink kunnen opkrikken.

Verder stelt de Opta voor om zogenaamd machine-to-machine-verkeer te verbieden om mobiele nummers te gebruiken. Waarschijnlijk voert het Ministerie van Economische zaken later dit jaar als oplossing een wijziging door die de 097-reeks aanwijst voor communicatie tussen apparaten.

Leuke vraag trouwens !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat eenmaal zo ver zou zijn, dan plakken we er gewoon een cijfertje aan.

Bovendien staat de techniek niet stil, en kunnen we in de toekomst ook hexadecimaal bellen (dus ook met letters) of zoals op Internet met woorden (URL) ipv cijfers (IP adressen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze raken (bijna) niet op, we recyclen ze namelijk. Als je je nummer een bepaalde tijd niet meer gebruikt ( 2 jaar, dacht ik) krijgt iemand anders je nummer.

Zo is het wel eens voorgekomen dat iemand smsjes krijgt die voor een BN'er bedoelt zijn, omdat ze zijn/haar oude nummer hebben.