Ik heb mijn telefoon verzekerd na drie maanden. De dag nadat ik hem heb verzekerd, krijg ik waterschade (bier...) in de kroeg. Wanneer terugbrengen?

Het is de dag nadat ik de verzekering heb afgesloten gebeurd. Ze hebben de tel wel werkend gezien. Maar toch denk ik dat ze bij hi (niet in de winkel) achterdochtig worden omdat ik de tel al drie maanden had en toen pas een verzekering afsloot. Wat dus mogelijk is bij hi. Wanneer is het beste moment om hem toch terug te brengen ter reparatie? Nog even wachten of gewoon teruggaan? Heb wel een andere tel die ik nu kan gebruiken maar wil dit niet al te lang eigenlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Gewoon onmiddellijk naar dezelfde zaak teruggaan.
Als je een auto opnieuw verzekert kan je toch ook dezelfde dag nog een ongeluk krijgen; daar verzeker je hem toch voor. dan zeggen ze toch ook niet 'rijdt u eerst maar een weekje zonder verzekering'?
Een ongeluk kan niemand voorzien en juist om die reden sluit je een verzekering af, het zou van de gekke zijn als ze daar moeilijk over zouden doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ligt aan jou of je met een beschadigde telefoon rond wilt lopen of een werkende direct wilt hebben.

Waarom moet je wachten? Heb je iets te vrezen van de winkelmedewerkers of zo.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon terugbrengen willen ze het niet terug vragen je geld terug zo simpel is het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal gaan naar de winkel waar je verzekering heb af gesloten. Het maakt niet uit waarneer maar ik zal er niet te lang mee wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet klopt vertrouwen kunnen ze zien wanneer en met welk toestel , i mei nr )er op data voor en na gebeld is . Maar je had nix te vrezen ,toch .ja big Brother.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus voel je nattigheid ,inderdaad even wachten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee voel niet per direct nattigheid bij het filiaal, die kennen me sowieso niet. Maar meer voor de controle van Hi
Je zou naar een andere vestiging kunnen gaan?

Anders een weekje wachten.

Mvg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aangetoond wordt dat je van plan was om je telefoon te beschadigen bij het afsluiten van de verzekering - of daarna toen het gebeurde - dan heeft de telefoonboer een punt.
Uitstel helpt niet, integendeel. Uitstel kan verdenkingen en onwaarheden oproepen. Eerst goed voorwaarden nalezen en dan meteen terugbrengen, niet jokken, je niet de kaas van het brood laten eten.
De vraag is wel of je de normale voorzichtigheid in acht hebt genomen nu er water/bier (hoe, van wie?) over je toestel is gekomen. Langer wachten helpt echter niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net een nieuwe telefoon en ben altijd uiterst voorzichtig met mijn telefoon. Dit is dan ook de eerste keer dat ik een verzekering afsluit doordat mijn vader zijn beeldscherm al snel kapot ging. Ik heb hem gewoon normaal gebruikt alleen iemand struikelde en gooide een half biertje precies in mijn broekzak.
Hoe kan Hi aantonen dat ik van plan was om mijn telefoon te beschadigen (wat overigens verre van het plan is geweest)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus kan Hi in deze geen punt hebben. Als je de struikelaar kent, kan deze - of getuigen -zo nodig - worden opgroepen.
Maar eerst snel de reactie van Hi vragen en afwachten en zo nodig - als het echt niet lukt - enige p.r. organiseren.
Verzekerd is verzekerd, blijf vriendelijk naar de klantenservice (heb zelf daar gewerkt n.l.) en of je dag 1 verzekerd bent en het ongeval dag 2 plaatsvindt, geen barst mee te maken. Laat je niet afschepen met "sorry, we vinden dit te toevallig" Je staat in je recht!