Omdat de knopjes wel wat van zwarte bessen hadden destijds.

"When someone pointed out that the tiny buttons on RIM's device looked like a collection of seeds, Lexicon began exploring different fruity names: strawberry, melon and an assortment of vegetables were all bandied about, with no success.

The company finally settled on blackberry because the word is pleasing to most ears and the device, at the time, was black, says Mr. Placek."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd beste antwoord :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice antwoord een +

Andere antwoorden (1)

ik denk dat het gewoon een naam is die ze grappig vinden klinken.( en dat het daardoor aantrekkelijker maakt om de mobiel te kopen)