Kan ik duizenden euro schade krijgen (iphone) door data roaming met prepaid mobiel?

Ik hoorde een tijd geleden dat mensen soms duizenden euros moeten betalen voor data roaming.
Ik heb deze wel uit staan (iphone).
Kan ik dus een claim krijgen op een prepaid mobiel (volgensmij niet maar weet dat net zeker)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Bij prepaid is het maximale het aantal euro' s dat je zelf koopt. bij een abonnement wel. MAAR er is een nieuwe wetgeving waarin je maximaal (plusminus) 60 euro per maand kan besteedden in het buitenland, tenzij je dit uitzet. Als je deze instellingen niet veranderd kan je niet meer dan 60 euro kwijt zijn aan roamingskosten per maand in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het prepaid is kan je sowieso al niet meer verbruiken dan dat je betaald hebt. Bij een abonnement kan je wel voor duizenden euro's over je bundel heen gaan. In het buitenland internetten kost enorm veel dus zal je prepaid tegoed wel heel snel op zijn als je roaming niet uitzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo erg hou ik de wetten ook weer niet in de gaten ;-)
Volgens mij kan dit niet zomaar, providers zijn namelijk verplicht je te waarschuwen als je over een bepaalde limiet heen gaat in het buitenland. Je internet wordt dan afgesloten. Sowieso binnen de EU is dat het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
data roaming is vreselijk duur, geloof dat het in Luxumburg iets van 5 euro per MB was. En idd je provider zou je moeten waarschuwen dmv een sms.

Ik weet ook dat een kennis van me in het buitenland gewoon buiten z'n prepaid bundel (tele2) belde en het toendertijd gewoon werd gefactureerd.

Ik zou er in iedergeval vreselijk mee oppassen en je vraag eventueel bij je provider neerleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat hij voor het gemak via z'n telefoon tele2 kan machtigen om z'n telefoon te opwaarderen en het bedrag van z'n rekening af te halen. En hierdoor konden ze dus ook gewoon een factuur sturen.
Roaming is heel duur. Vraag bij je provider eerst na hoe eea werkt als je naar het buitenland gaat. Zolang je echt prepaid bent zal de schade meevallen, echter als je een variant hebt die elke dag automatisch bijlaat kan de schade aanzienlijk worden. Zet roaming altijd uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig is er een limit voor nederlandse gebruikers in het buitenland (alleen europa). van 54 euro