Kan ik pingen via wifi?

Ik wil namelijk prepaid kopen!

Bij t-mobile kan kan je voor 2,50 alleen pingen op je mobile, maar er staat t-mobile op de telefoon en dat vins ik niet mooi. Kan het ergens anders?

of doen we makelijk en kan je gewoon pingen via wifi ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Ja dit kan, ik doe het zelf ook. Je moet wel eerst je ping registreren bij blackberry, dit is soms al gedaan en soms moet je dit zelf doen dit doe je daar via je provider verbinding te maken met BIS. Dus wat veel mensen zeg dat het niet kan, het kan dus wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pingen is een blackberry functie, deze kan je volgens mij alleen gebruiken als je een abonnement van blackberry hebt. Je kan eventueel whatsapp gebruiken als alternatief dat kan je wel prepaid en via wifi gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet, je moet een een Blackberry data-abonnement nodig hebt. Het zit namelijk zo. Om gebruik te maken van Blackberry diensten verstuurt RIM (Research In Motion, het bedrijf dat de Blackberry maakt) zogenaamde service books naar je telefoon. Daarin staat alle informatie die nodig is om je telefoon te identiciferen en gebruik te kunnen laten maken van de Blackberry diensten. En dat kan natuurlijk alleen als je een Blackberry abonnement (BIS of BES) hebt. Het werkt dus niet als je een ergens een losse Blackberry hebt gekocht en daarmee probeert te pingen.

Heb je dus een BB abo, dan kun je gerust je telefoonverbinding uitzetten en via Wifi email versturen, pingen en internetten zonder dat je telefoontikken of dure roamingkosten hoeft te betalen. Je kunt je telefoonverbinding uitzetten door naar “manage connections” te gaan en daar “Mobile Network” uit te vinken. En natuurlijk wel WiFi inschakelen via dat zelfde menu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als je geen Abbonement hebt kun je thuis pingen met wifi! (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nu al via meerdere providers verbinden via Blackberry internet service ( Bis) Dit betekent wel dat je een prepaid kaartje moet hebben met Blackberry diensten, met een gewoon willekeurig prepaid kaartje werkt dat niet. Bij T-mobile krijg je nu 1GB gratis internet erbij waardoor je als je alleen zou pingen en verder niets in principe bijna een jaar gratis zou kunnen pingen. Als je eenmaal geregistreerd bent via dat prepaid kaartje kun je ook via wifi pingen en bespaar je nog meer data van je mobiele internetverbinding. Bij KPN krijg je nu ook bij Blackberry prepaid een half jaar gratis Blackberry internet na de 1e opwaardering van 20 Euro. En Vodafone heeft weer de beste verbinding voor Blackberry internet weet ik uit ervaring. Kortom, voordat je via wifi kunt pingen heb je sowieso een Blackberry prepaid kaartje ( of abonnement) nodig die je moet registreren met je mobiel en dan pas kun je gebruik maken van de Blackberry diensten ( pingen, mailen, msn enz) via wifi en mobiel netwerk.