Ga in uw telefoon naar de toegangspunten (meestal is dit menu -> instrumenten -> verbinding -> toegangspunten). Kies vervolgens voor opties en kies voor Nieuw toegangspunt. Kies eventueel voor standaard inst. gebr.

Voor een Casema inbelverbinding voert u de volgende gegevens in op uw telefoon: (voor alle andere inbelverbindingen kunt u onderstaande gegevens als richtlijn gebruiken

Naam verbinding: Casema
Drager gegevens: Gegevensoproep
Inbelnummer: (zie gegevens ,welke U van Casema heeft ontvangen)
Gebruikersnaam: username@casema.nl (verander username in uw username)
Vraag om wachtw.: Nee (niet nodig)
Wachtwoord: **** (het wachtwoord dat u bij Casema heeft ingevuld)
Verificatie: Normaal
Homepage: Geen
Dataoproep: Analoog
Max. snelheid. gegev.: Automatisch

Wanneer u in het menu "Berichten" bent, kiest u voor "opties" dan voor instellingen en tot slot voor E-mail. Als u nog geen mailbox had aangemaakt, kunt u dit hier doen door te kiezen voor "nieuwe mailbox".

Mailboxnaam: Email box (vul hier de naam van uw mailbox in)
Toegangsp. in gebr.: Casema
Mijn e-mail adres: username@home.nl (bij een @home adres, gebruik hier uw POP3 mail adres)
Server uitg. mail: smtp.casema.nl (bij een andere inbelverbinding moet u hier een andere SMTP server gebruiken)
Berichten zenden: meteen (eigen instelling, wat u het fijnste vind)
Kopie naar mij: ja (eigen instelling, wat u het fijnste vind)
Handtekening opnemen: nee (eigen instelling, wat u het fijnste vind)
Gebruikersnaam: username (username bij uw POP3 mail adres)
Wachtwoord: **** (wachtwoord bij uw POP3 mail adres)
Server inkom. mail: pop3.domein.nl (het adres van de POP3 server)
Mailboxtype: POP3
Beveiliging: uit
APOP beveil. inloggen: uit

Krijgt u tijdens het ophalen van uw mail foutmeldingen, dan heeft u ergens onjuiste instellingen gedaan, een foute POP3 of SMTP server opgegeven, een foute username of password opgegeven of uw inbel account is niet actief of niet goed ingesteld.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag me af of dat kan,
Je kan wellicht wel mail ontvangen maar niet versturen. via hetzelfde adres
Via de provider van je internet kan je denk ik wel de pop3 server instellen met gebruikersnaam en ww
maar niet de smtp server van casema
kijk anders even o pde site van casema of er instellingen voor je phone zijn maar ik denk het niet
je kan ook via de webpagina van casema kunnen werken om webmail te openen maar vaarg me af of dat erg leesbaar wordt
maar volgens mij is het makkelijker om je casema mail door te sturen naar een hotmail of gmail account.
Bedenk wel dat als je dan reageert op een casema mail die je binnen hotmail of gmail account op je phone ontvangt
dat je antwoordadres dan wel gmail of hotmail is
erg verwarrrend lijkt me
capthavoc