Kan je een prepaid SIM kaart zomaar in een andere mobiel stoppen?

Zie titel

Toegevoegd na 19 minuten:
En hoe zie ik of hij simlock vrij is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
3.9K

Antwoorden (5)

Als die simlockvrij is wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hierboven reactie zegt het al. Indien het niet simlockvrij is kun je dat als je wilt voor een tientje bij een telefoonzaak laten maken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dan een unlocked mobiel nodig. Als dat nog niet zo is kun je dit alsnog doen door een code in te voeren. Deze code kun je krijgen van de mobiele provider die het mobieltje heeft geleverd (ik weet niet of dat in jou geval is.) of je kunt de plaatselijke gsm winkel binnen lopen. Het laatste kost echter geld (10 euro meestal, als ik het goed heb).

Toegevoegd na 1 minuut:
unlocked mobiel is dus een simlockvrij mobiel.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik weet zo niet hoe je kunt zien of je mobiel simlockvrij is ja of nee maar je komt er ook wel achter als je een andere simkaart erin doet. je mobiel zal dan om een soort code vragen. Je weet dan dat je mobiel simlocked is.

Ik heb even gegoogled en je kunt tegenwoordig ook online je mobiel unlocken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
trap niet in dat online unlocken meestal is dat geldklopperij
of je krijgt wat oude rommel software om ouwe nokia te unlocken werkt niet op alles
ga gewoon naar een gsm shop dat werkt het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, je moet er voorzichtig mee wezen.
Ja, zolang er geen andere simkaart er al in zit en het toestel geen simlock heeft van een andere provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een simkaart van een andere provider proberen. Mocht hij het netwerk oppakken dan is hij gewoon simlockvrij