ja hoor als de bedrading nog goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar hij zal het niet doen.
Tegenwoordig zijn alle telefoonsignalen digitaal en de oude telefoons zijn daar niet op gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar je moet een kastje kopen die je tussen je telefoon en de lijn zet: een puls naar DTMF converter.
escape
12 jaar geleden
Jammer...... maar het gaat helaas niet meer. Het heeft wel zijn charmes, die draaischijf om nummers te draaien, mar dit soort telefoons kunnen ons huidige digitale netwerk niet meer aan. Misschien kan je eens zoeken naar zo'n soort type (moderne) toestel die de charme niet is vergeten en die ons huidige netwerk wel aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is afhankelijk van de lijn waar je hem op aan wilt sluiten, de oude analoge lijn van KPN zal het wel doen. Als je een ISDN-lijn hebt dan kun je hem aansluiten op een van de 4 poorten. Zelf heb ik Internet plus bellen van KPN (Xperia box) en net even geprobeerd: ook daar werkt een kiesschijf telefoon gewoon zoals het hoort! Je zult het even moeten proberen om het te weten. De aansluitingen in oude telefoons is als volgt:

a (rode draad) op 1e aansluiting,

b (blauwe draad) samen met EB/EW(gele draad) op 2e aansluiting,

at van aardtoets of witte knop alleen verbinden als je op een huiscentrale zit waar je de knop nodig hebt om door te verbinden.

Je moet niet proberen om de telefoon rechtstreeks op de ISDN of ADSL aan te sluiten, dit werkt nooit. Mocht de kiesschijf op jouw centrale toch niet werken dan kan je nog steeds de telefoon voor binnenkomende gesprekken gebruiken.

grtz. Koos